Hosseini Yazdi A, Sobhaninejad M.
(2014). Explaining the theoretical framework and the components of research comprehensive approach and designing its general elements in the school curriculum. نظریه و عمل. 1(2), 99-124.
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-1919-fa.html
حسینی یزدی عطیه سادات، سبحانی نژاد مهدی.
(1392). تبیین چارچوب نظری ابعاد و مؤلفههای نگرش جامع پژوهشگری و طراحی عناصر عمومی آن در برنامه درسی مدرسه ای دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1 (2) :124-99URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-1919-fa.html
چکیده: (14091 مشاهده)
چکیده: پژوهش مؤثر مستلزم نهادینهسازی دانش، عاطفه مثبت و عمل پژوهش در محقق و یا نهادینهسازی نگرش جامع پژوهشگری در او است. پژوهش حاضر به شیوه توصیفی- تحلیلی و استنتاج مبتنی بر تحلیل مفاهیم و مفهومپردازی مجدد نتایج پژوهشهای پیشین، انجام شده است. بر این اساس سوابق نظری و پژوهشی مرتبط با تحقق نگرش جامع پژوهشگری را تحلیل و ابعاد سهگانه؛ شناختی، عاطفی و عملکردی چارچوب نظری مذکور را به همراه مؤلفههای مطرح در ابعاد و گویههای مبین، سازماندهی نموده است. در پایان به ساختاری نمونه در طراحی عناصر عمومی برنامه درسی مدرسهای جهت تحقق نگرش جامع پژوهشگری، ارائه شده است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
پذیرش: 1396/4/11 | انتشار: 1396/4/11