 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                    
                    پورزندی شیما،  ناطقی فائزه،  فقیهی علیرضا.
(1399).  شناسایی عوامل، ملاکها و نشانگرهای ارزشیابی کیفیت برنامه درسی پیش دبستان  دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 8 (16) :242-215URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3211-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    چکیده:       (6213 مشاهده)
                    
                    
                    هدف پژوهش ، شناسایی عوامل، ملاکو نشانگرهای ارزشیابی کیفیت برنامه درسی پیش دبستان بود.  پژوهش جز پژوهش های نظری-کاربردی که با استفاده از دو روش اسنادی و پدیدارشناسی به بررسی ارزشیابی کیفیت برنامه درسی پرداخت. در این پژوهش از مصاحبه با صاحب نظران در حوزه پیش از دبستان و ارزشیابی استفاده شد. با توجه به هدف،روش نمونه گیری هدفمند بود. بخش اسنادی تعداد 15 مقاله و پدیدارشناسی از10 نفراز اساتید مصاحبه نیمه ساختاریافته صورت گرفت.  درنتایج تحلیل اسنادی عامل اهداف با 10 ملاک و 59 نشانگر؛ عامل محتوا با 8 ملاک و 35 نشانگر؛ عامل فضا و تجهیزات با 4 ملاک و 12 نشانگر؛ عامل فعالیت های یادگیری با 10 ملاک و 48 نشانگر؛ عامل راهبرد یاددهی-یادگیری با 5 ملاک و 21 نشانگر؛ عامل مربی با 2 ملاک و 12 نشانگر؛ عامل زمان با 4 ملاک و 6 نشانگر؛ و عامل ارزشیابی با 4 ملاک و 14 نشانگر مشخص شدند.
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشي |
                    موضوع مقاله: 
                    
کمک به اصلاح و بازنگری برنامههای درسی مقاطع مختلف تحصیلی  دریافت: 1399/9/2 | ویرایش نهایی: 1402/8/30 | پذیرش: 1399/10/5 | انتشار: 1400/1/31