چکیده: (5691 مشاهده)
با پیدایش و شیوع ویروس کرونا بخشهای مختلف جوامع گوناگون با چالشهای جدی روبهرو شدند. نهاد آموزش از اساسیترین کانونهای دگرگون شده جهان در دوران اپیدمی ویروس کرونا به شمار میرود. این دگرگونیهای حاصل از شیوع ویروس کرونا و تغییرات آن در برنامههای درسی رسمی و غیررسمی، پژوهشگران را بر آن داشت که بر اساس رسالت تخصصی و تحصیلی خود به ارائه مفهومی نو در حوزه مطالعات برنامه درسی مباردت ورزند و عنوان " برنامه درسی پیش بینی نشده" را برگزینند. برای دستیابی به هدف پژوهش از راهبرد توسعه مفهومی بهره گرفته شده است. از معیارهای تجویزی زیگر و نظرات خبرگان نیز جهت اعتبارسنجی تحلیلهای صورت گرفته استفاده شده است. در نهایت ضمن آنکه مفهوم برنامه درسی پیش بینی نشده تبیین و مورد واکاوی قرار گرفته، ابعاد، مصادیق و وجوه چالشبرانگیز این نوع برنامه درسی نیز تشریح شده است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
اشاعه و گسترش دانش برنامه درسی دریافت: 1399/8/17 | ویرایش نهایی: 1402/8/26 | پذیرش: 1400/1/30 | انتشار: 1400/7/30