 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     Maheronaghsh M,  Assareh A,  Ahmadi G,  Davaei M. 
(2021).  The design and validity of the curriculum with an emphasis on the University of Entrepreneur (Case Study of universities in Tehran).  نظریه و عمل. 9(18), : 7
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3268-fa.html   
                    
                    ماهرالنقش مژگان،  عصاره علیرضا،  احمدی غلامعلی،  دوایی مهدی.
(1400).  طراحی و اعتبار سنجی برنامه درسی با تأکید بر دانشگاه کارآفرین ( مطالعه موردی دانشگاههای شهر تهران)  دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 9 (18) :240-207URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3268-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    چکیده:       (5216 مشاهده)
                    
                    
                    در این پژوهش، تلاش شده به تحلیل رابطه بین متغیرهای موثر بر برنامه درسی با تاکید بر کارآفرینی دانشگاه های شهر تهران پرداخته شود. در ابتدا با مطالعه پیشینه پژوهش های مرتبط متغیرها شناسائی و با نظرات خبرگان و به روش دلفی فازی غربالگری شدند. جامعه آماری، در بخش کیفی 30 خبره شامل اعضای هیات علمی دانشگاهی و خبرگان و در بخش کمی با فرمول کوکران  385  نفر می باشند و از تحلیل شبکه فازی برای تعیین وزن و از معادلات ساختاری تفسیری برای سطح بندی و تحلیل روابط بین متغیرها استفاده شده است. بر اساس یافته های تحلیل شبکه فازی، زیر متغیر های تعامل با موسسات حامی اجرای فعالیتهای مشترک بین المللی، نگرش کار آفرینی، اعطای وام از طریق بانکها، میزان استفاده از فن  آوری اطلاعات و ارتباطات در تدریس و هماهنگی دروس اختیاری با نیازهای فرد از نظر معلمین  بیشترین وزن و اهمیت را دارد 
                    
                    شمارهی مقاله: 7
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
گزارش مورد |
                    موضوع مقاله: 
                    
اشاعه و گسترش دانش برنامه درسی  دریافت: 1399/12/29 | ویرایش نهایی: 1402/8/26 | پذیرش: 1400/10/15 | انتشار: 1400/12/26