 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     Ebrahimi A,  Mirshah Jafari E,  Rabbani A. 
(2021).  Prerequisites of dialogical teaching-learning strategy, proportionate to generational characteristics of today's undergraduate students.  نظریه و عمل. 9(18), : 3
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3273-fa.html   
                    
                    ابراهیمی احمد،  میرشاه جعفری سید ابراهیم،  ربانی خوراسگانی علی.
(1400).  پیشبایستهای راهبرد یاددهی-یادگیری دیالوژیک، متناسب با ویژگیهای نسلی دانشجویان دوره کارشناسی امروز  دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 9 (18) :98-69URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3273-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    چکیده:       (5896 مشاهده)
                    
                    
                    پژوهش حاضر، با هدف شناسایی و تبیین پیشبایستهای راهبرد یاددهی-یادگیری دیالوژیک، متناسب با ویژگیهای نسلی دانشجویان کارشناسی امروز با روش آمیخته اکتشافی انجام شد. ابزارهای مورد استفاده در بخشهای کیفی و کمی، به ترتیب، مصاحبه نیمهساختاریافته و پرسشنامه محققساخته بود. تحلیل یافتهها در قسمت کیفی بر مبنای نظریه دادهبنیاد و در قسمت کمی، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری بخش کیفی، صاحبنظران دو حوزه علومتربیتی و علوماجتماعی بود که نمونه از بین آنها به صورت هدفمند، تا حد اشباع اطلاعات، ادامه یافت. جامعه آماری بخش کمی شامل اساتید و دانشجویان دوره کارشناسی بود که نمونه از بین آنها به روش تصادفی طبقهای، متناسب با حجم انتخاب شد. بر اساس یافتهها، 8 پیشبایست مهم مورد شناسایی واقع شد که در میان آنها، «ایجاد زمینههای بحث و نقد علمی در تدریس» در صدر قرار دارد. در نتیجه، انگیزهمندی تحصیلی و رشد علمی دانشجویان امروز، منوط به اهتمام مدرسان در کاربست پیشبایستهای مذکور است.
                    
                    شمارهی مقاله: 3
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
كاربردي |
                    
                      
دریافت: 1400/1/21 | ویرایش نهایی: 1401/5/14 | پذیرش: 1400/7/10 | انتشار: 1400/12/26