 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     Khodapanah M,  Davaei M,  Mosapour N,  Ahmadi G A. 
(2021).  Background and Strategies for Implementing Financial Literacy Curriculum for the Elementary School.  نظریه و عمل. 9(17),  361-394. 
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3289-fa.html   
                    
                    خداپناه مینا،  دوایی مهدی،  موسی پور نعمت اله،  احمدی غلامعلی.
(1400).  زمینهها و راهبردهای اجرای برنامه درسی سواد مالی برای دوره ابتدایی  دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 9 (17) :394-361URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3289-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    چکیده:       (4835 مشاهده)
                    
                    
                    هدف این مقاله تبیین زمینهها و راهبردهای اجرای برنامه درسی سواد مالی برای دوره ابتدایی است. با استفاده از روش کیفی دادهبنیاد، با 12 نفر از صاحبنظران حوزه برنامهریزی درسی و آموزش ابتدایی، اقتصاد و امور مالی مصاحبه شد. یافتهها نشان داد که نیازها، سیاستها و اهداف اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و فرهنگی زمینهساز تدوین و اجرای برنامه درسی سواد مالی دوره ابتداییاند. مهمترین راهبردهای اجرای برنامه درسی سواد مالی در برگیرنده اقدامات آموزشی و ساختاری مانند غنیسازی برنامه درسی، فراهم ساختن امکانات دسترسی به منابع آموزشی، مشارکت معلمان در تولید برنامه درسی، ایجاد بستر همکاریها بین سازمانهای مالی با آموزش و پرورش، تبادل افکار و ایدههای آموزشی بین کلاسها و مدارس، همکاری سازمانها در امر گسترش نوآوریهای آموزشی در حیطه سوادمالی، تعامل مستمر با مراکز آموزشی و پرورشی حوزه مالی و توسعه تجهیزات آموزش مالی است.
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشي |
                    موضوع مقاله: 
                    
کمک به اصلاح و بازنگری برنامههای درسی مقاطع مختلف تحصیلی  دریافت: 1400/3/3 | ویرایش نهایی: 1400/8/6 | پذیرش: 1400/7/15 | انتشار: 1400/7/30