Research code: 12345
Sadeghi Z, Dehghani M. (2022). An Analysis of Elementary School Teachers' Experiences of Virtual Education at the Time of Corona Virus Outbreak: A Phenomenological Study.
نظریه و عمل.
10(19), 163-204.
URL:
http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3291-fa.html
صادقی زهرا، دهقانی مرضیه. واکاوی تجارب معلمان دوره ابتدایی از آموزش مجازی در زمان شیوع ویروس کرونا: مطالعه پدیدارشناسی دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1401; 10 (19) :204-163
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3291-fa.html
چکیده: (3431 مشاهده)
پژوهش حاضر در چارچوب رویکرد کیفی و روش پدیدارشناسی، با هدف واکاوی تجارب معلمان دورهی ابتدایی از آموزش مجازی در زمان شیوع ویروس کرونا انجامگرفت. میدان پژوهش، معلمان ابتدایی شهرستان تهران میباشند که تعداد10نفر با نمونه گیری هدفمند به روش گلوله برفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. با هر یک از معلمان به طور میانگین 50 دقیقه مصاحبه شد. در تحلیل دادهها از راهبرد هفت مرحلهای کلایزی استفادهشد. یافتههای این پژوهش که برگرفته از اظهارات معلمان می باشد در 5 مقوله اصلی شامل بعدآموزشی، بعد فرهنگی، بعد اجتماعی، بعد اقتصادی و بعد فنی طبقهبندی شدند. مهمترین مضامین موجود در بعد آموزشی شامل: تداوم تحصیل، فرصت بازبینی آموزشها برای دانشآموزان، پایین بودن سطح سواد اولیا، کاهش انگیزه دانش آموزان و زمانبر بودن آموزش مجازی می باشند.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
بررسی چالش های نظام برنامه ریزی درسی کشور و ارائۀ راهکارهای مناسب برای بهبود آن دریافت: 1400/3/5 | ویرایش نهایی: 1401/8/8 | پذیرش: 1401/1/10 | انتشار: 1401/7/5