Aghasafari P, Barkhordari R, Mahmmudnia A, Taghavian N. (2022). An explanation of implications of theoretical foundations of transcultural approach- English as international language(EIL) –in formal curriculum philosophy of English as forging language(EFL).
نظریه و عمل.
10(19), 279-310.
URL:
http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3312-fa.html
آقاصفری پروانه، برخورداری رمضان، محمود نیا علیرضا، تقویان ناصرالدین علی. تبیین استلزام های مبانی نظری رویکرد فرافرهنگی (زبان انگلیسی به منزله زبان بین المللی ) در فلسفه برنامه درسی رسمی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1401; 10 (19) :310-279
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3312-fa.html
چکیده: (2411 مشاهده)
در مقاله حاضر تلاش شده است که عناصر نظری رویکرد فرا فرهنگی(انگلیسی به عنوان زبان بین المللی) یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه یا زبان دوم با نگاه به معرفی فلسفه برنامه درسی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه تبیین شود. محورهای اصلی مقاله تعیین جایگاه رویکرد یاد شده در میان رویکرد های موجود و یژگی های متمایز آن در قلمرو فلسفه برنامه درسی و نیز بررسی ظرفیت آن برای پاسخ به چالش ویژگی هژمونیک زبان انگلیسی در عصر جهانی شدن است.نتایج پژوهش حاکی از این است که رویکرد فرا فرهنگی با تکیه به پژوهش های میان رشته ای تبیینی مبتنی بر مفهوم سازی زبانی با تکیه بر طرحواره های فرهنگی یاگیرندگان و گویشوران غیر بومی به دست می دهد که به واسطه آن تنوعی از جهان های انگلیسی به رسمیت شناخته می شود.و نوعی از محلی سازی انگلیسی شناسایی می شود.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
بررسی چالش های نظام برنامه ریزی درسی کشور و ارائۀ راهکارهای مناسب برای بهبود آن دریافت: 1400/4/26 | ویرایش نهایی: 1401/8/25 | پذیرش: 1401/4/30 | انتشار: 1401/7/5