Haiati A, skandaripour S, Assareh A, Heydari R.
(2023). Meta-analysis of the works of research teachers in Zanjan province from 2010 to 2017(With the subject of teaching and learning). نظریه و عمل. 11(22),
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3334-fa.html
حیاتی علی، اسکندری پور شهرام، عصاره علیرضا، حیدری رقیه.
(1402). فراتحلیل آثار معلمان پژوهنده استان زنجان از سال 1389 تا 1396 (با موضوع آموزش و یادگیری) دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 11 (22) URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3334-fa.html
چکیده: (5354 مشاهده)
مقاله حاضر با هدف فراتحلیل آثار معلمان پژوهنده استان زنجان با موضوع «آموزش و یادگیری» انجام گرفت. در این مقاله از روش فراتحلیل ترکیبی و مراحل ششگانۀ کریپندورف استفاده شد. از جامعهی هدف آن که شامل 129 اثر برگزیده استان(1396-1389) بود، تعداد 51 اثر در موضوع «آموزش و یادگیری» به عنوان نمونه مورد مطالعه تعیین و دادهها با کمک سه تحلیلگر و با استفاده از سه چک لیست(سیمای شکلی، ساختاری و محتوایی) استخراج گردید. یافتههای پژوهش از لحاظ شکلی بیانگر توجه بیشتر معلمان پژوهنده(زن، دوره ابتدایی، دارای سابقه شغلی متوسط، مدرک تحصیلی کارشناسی و رشتههای علوم پایه) به حوزه آموزش و یادگیری، در سیمای ساختاری(روش شناختی)بیانگر استفاده بیشتر معلمان پژوهنده از رویکرد انتقادی در مسألهیابی، از روش ترکیبی در گردآوری و تحلیل دادهها، از پیشینه نظری در پیشنهاد راهحلها و همچنین؛ در سیمای محتوایی(مفهوم شناختی) بیانگر مرتبط بودن اغلب مسائل آموزش و یادگیری، با ساختار و روش آموزش است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
نقد و ارزیابی سیاست های برنامه ریزی درسی در کشور دریافت: 1400/7/11 | ویرایش نهایی: 1402/9/11 | پذیرش: 1401/6/4 | انتشار: 1404/5/15