Safipour A, Afhami R, Kian M. (2022). The Effect of Storytelling Teaching Methods and Creative Participatory Demonstration on Learning the Concepts of the Museum's Intangible Heritage by Primary School Students.
نظریه و عمل.
10(20), 427-474.
URL:
http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3363-fa.html
صفی پور اعظم، افهمی رضا، کیان مرجان. اثربخشی شیوه های تدریس قصهگویی و نمایش خلاق مشارکتی بر یادگیری مفاهیم میراث ناملموس موزه توسط دانشآموزان دبستانی دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1401; 10 (20) :474-427
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3363-fa.html
چکیده: (2242 مشاهده)
این مقاله با هدف سنجش اثربخشی سه روش سخنرانی، قصهگویی و نمایش خلاق مشارکتی در یادگیری آموزش میراث معنوی همچون مفاهیم گاهشماری با تمرکز بر جشنها و مراسم ایرانی بر دانشآموزان سوم ابتدایی موزه تماشاگه زمان تهران انجام شد.روش پژوهش، شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون و جامعه آماری کلیه دانشآموزان دبستانی بازدیدکننده موزه بودهاند که از این جامعه آماری90 دانشآموز دختر و پسر به روش تصادفی ساده در قالب آزمایش( گروه سخنرانی به عنوان گروه گواه و دو گروه قصهگویی و نمایش خلاق مشارکتی به عنوان گروه آزمایش) مورد مقایسه قرار گرفتند. در تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیههای پژوهش از تکنیک تحلیل واریانس بین گروهی دو عاملی استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد بین سه روش آموزش قصهگویی، نمایش خلاق مشارکتی و سخنرانی در باب یادگیری میراث ناملموس(گاهشماری) تفاوت وجود دارد. همچنین بین دختران و پسران در باب یادگیری میراث ناملموس(گاهشماری) نیز تفاوت دیده میشود.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
اشاعه رویکرد تلفیقی در طراحی و تولید برنامه های درسی دریافت: 1400/10/28 | ویرایش نهایی: 1402/8/26 | پذیرش: 1401/9/28 | انتشار: 1401/9/10