GHARIBPOUR G, Mehrmohammadi M, REZAZADEH H, ASSAREH A, AHMADI F Z. (2022). The design of an educational program using dialogic approach to enhance aesthetic perception based on artographic learning tasks..
نظریه و عمل.
10(20), 357-394.
URL:
http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3376-fa.html
غریب پور گلبرگ، مهرمحمدی محمود، رضا زاده حمیدرضا، عصاره علیرضا، احمدی فاطمه زهرا. طراحی برنامه آموزشی ویژه پرورش ادراک زیبایی شناختی دانشجو معلمان با رویکرد تعلیم و تربیت گفت و شنودی وتکیه بر تکالیف یادگیری آرتاگرافیک دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1401; 10 (20) :394-357
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3376-fa.html
چکیده: (4536 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف طراحی یک برنامه آموزشی با رویکرد تعلیم و تربیت گفت و شنودی، ویژه پرورش ادراک زیبایی شناختی دانشجو معلمان، انجام شد. روش پژوهش کیفی و از نوع هنجاری بود. شرکت کنندگان پژوهش شامل دو گروه بودند. گروه اول از 13 نفر متخصص موضوعی در حوزه هنر تشکیل شده بود که با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. گروه دوم شامل 32 نفر از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان بودند که 10 نفر از آنان به روش نمونه گیری در دسترس و 22 نفر دیگر به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. جهت گردآوری دادهها از ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. جهت اتخاذ تصمیم درباره عناصر برنامه داده های حاصل از مصاحبه ها و بررسی منابع تخصصی هنر و زیبایی شناسی به ویژه آرتاگرافی تحلیل مضمونی و در هشت عنصر برنامه گفت و شنودی تدوین شد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
اشاعه و گسترش دانش برنامه درسی دریافت: 1400/11/29 | ویرایش نهایی: 1402/8/26 | پذیرش: 1401/8/15 | انتشار: 1401/9/10