دوره 11، شماره 22 - ( 6-1402 )                   دوره 11 شماره 22 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mortazavizadeh S H, Naseri jahromi R, Momei F. (2023). An Analysis of Teachers' Experiences of Elementary multigrade Classroom Teachers Teaching Essay. نظریه و عمل. 11(22),
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3460-fa.html
مرتضوی زاده سید حشمت الله، ناصری جهرمی رضا، مومنی فرهاد.(1402). واکاوی تجارب معلمان کلاس‌های چندپایه دوره ابتدایی از تدریس درس انشا دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 11 (22)

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3460-fa.html


چکیده:   (5380 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف واکاوی تجارب معلمان کلاس‌های چندپایه از تدریس درس انشاء با استفاده از روش پدیدارشناسی و استفاده از مصاحبه نیمه‌ساختمند اجراشد. روش نمونه‌گیری هدفمند و روش معیار، تمامی معلمان کلاس‌های چندپایه شهرستان بویراحمد در سال 1400 که بیش از سه سال سابقه تدریس در کلاس‌های چندپایه را داشتند، انتخاب و در نهایت بر اساس اشباع نظری 25 نفر مصاحبه شدند. تحلیل مصاحبه‌ها، با استفاده از الگوی کلایزی و روش تحلیل مضمون صورت پذیرفت. یافته­ها در چهار مضمون اصلی: پیامدهای مرتبط با معلمان، دانش‌آموزان، والدین و نظام آموزشی طبقه‌بندی شدند. اعتبار داده‌ها با استفاده از تکنیک‌های اعتبارپذیری، انتقال‌پذیری و هم‌سوسازی داده‌ها و اعتمادپذیری به داده‌ها نیز با هدایت دقیق جریان جمع‌آوری اطلاعات و هم‌سوسازی پژوهش‌گران تائید گردید. بر این اساس چنانچه دانش‌آموزان در دوران ابتدایی، با اصول نگارش آشنا شوند و در سال‌های تحصیلی آتی، آموخته‌های خود را تکمیل نمایند، در آینده عملکرد بهتری خواهند داشت.
 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: کمک به تولید دانش بومی در حوزه برنامه درسی
دریافت: 1401/8/6 | ویرایش نهایی: 1402/9/6 | پذیرش: 1402/6/10 | انتشار: 1404/5/15

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb