 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     Mortazavizadeh S H,  Naseri jahromi R,  Momei F. 
(2023).  An Analysis of Teachers' Experiences of Elementary multigrade Classroom Teachers Teaching Essay.  نظریه و عمل. 11(22), 
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3460-fa.html   
                    
                    مرتضوی زاده سید حشمت الله،  ناصری جهرمی رضا،  مومنی فرهاد.
(1402).  واکاوی تجارب معلمان کلاسهای چندپایه دوره ابتدایی از تدریس درس انشا  دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 11 (22) URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3460-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    چکیده:       (5767 مشاهده)
                    
                    
                    پژوهش حاضر با هدف واکاوی تجارب معلمان کلاسهای چندپایه از تدریس درس انشاء با استفاده از روش پدیدارشناسی و استفاده از مصاحبه نیمهساختمند اجراشد. روش نمونهگیری هدفمند و روش معیار، تمامی معلمان کلاسهای چندپایه شهرستان بویراحمد در سال 1400 که بیش از سه سال سابقه تدریس در کلاسهای چندپایه را داشتند، انتخاب و در نهایت بر اساس اشباع نظری 25 نفر مصاحبه شدند. تحلیل مصاحبهها، با استفاده از الگوی کلایزی و روش تحلیل مضمون صورت پذیرفت. یافتهها در چهار مضمون اصلی: پیامدهای مرتبط با معلمان، دانشآموزان، والدین و نظام آموزشی طبقهبندی شدند. اعتبار دادهها با استفاده از تکنیکهای اعتبارپذیری، انتقالپذیری و همسوسازی دادهها و اعتمادپذیری به دادهها نیز با هدایت دقیق جریان جمعآوری اطلاعات و همسوسازی پژوهشگران تائید گردید. بر این اساس چنانچه دانشآموزان در دوران ابتدایی، با اصول نگارش آشنا شوند و در سالهای تحصیلی آتی، آموختههای خود را تکمیل نمایند، در آینده عملکرد بهتری خواهند داشت.
 
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشي |
                    موضوع مقاله: 
                    
کمک به تولید دانش بومی در حوزه برنامه درسی  دریافت: 1401/8/6 | ویرایش نهایی: 1402/9/6 | پذیرش: 1402/6/10 | انتشار: 1404/5/15