 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     asadian S,  abolahiasl S,  barqi I. 
(2023).  A look at the revised curriculum of undergraduate courses in educational sciences, psychology and Persian language and literature in terms of their success in achieving the intended goals.  نظریه و عمل. 11(22), 
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3485-fa.html   
                    
                    اسدیان سیروس،  عبدالهی اصل صیاد،  برقی عیسی.
(1402).  نگاهی به برنامه های درسی بازنگری شده ی رشته های کارشناسی علوم تربیتی، روان شناسی و زبان و ادبیات فارسی از حیث موفقیت آنها در حصول به اهداف قصده-شده  دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 11 (22) URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3485-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    چکیده:       (5922 مشاهده)
                    
                    
                    روش این تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی سال 95 رشته های علوم تربیتی، روانشناسی و زبان و ادبیات فارسی که در زمان اجرای پژوهش در نیم سال هفتم تحصیل خود بودند و تعداد آنها 439 دانشجو بود. حجم نمونه با مراجعه به جدول کرجسی و مورگان و با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی 205 نفر انتخاب گردید. ابزار مورد استفاده پژوهش، پرسشنامه های محقق ساخته بود که پایایی پرسشنامه نیز از طریق آلفای کرونباخ 847/0 به دست آمد. یافته های پژوهش نشان داد که در حیطه شناختی و  نگرشی (عاطفی)، برنامه های درسی جدید منجر به کسب دانش و اطلاعات لازمه و حصول نگرش های مطلوب نسبت به رشته تحصیلی در دانشجویان گردیده است؛ اما در حیطه روانی- حرکتی(مهارتی) برنامه های درسی جدید منجر به کسب مهارت های مطلوب نشده است. 
 
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشي |
                    موضوع مقاله: 
                    
نقد و ارزیابی تحولات برنامه درسی در عرصه اجرا  دریافت: 1401/10/16 | ویرایش نهایی: 1402/9/6 | پذیرش: 1402/4/30 | انتشار: 1404/5/15