دوره ۸، شماره ۱۵ - ( ۱-۱۳۹۹ )                   دوره ۸ شماره ۱۵ صفحات ۴۲۴-۳۸۳ | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Maleki S, Ahmady G, Mehrmohammadi M, Emamjomeh M. (2020). ارزیابی برنامه کارورزی دانشگاه فرهنگیان از منظر تجارب جهانی. نظریه و عمل. 8(15), 383-424.
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3074-fa.html
ملکی صغری، احمدی غلامعلی، مهرمحمدی محمود، امام جمعه محمدرضا. ارزیابی برنامه کارورزی دانشگاه فرهنگیان از منظر تجارب جهانی دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی ۱۳۹۹; ۸ (۱۵) :۴۲۴-۳۸۳

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-۱-۳۰۷۴-fa.html


چکیده:   (۵۷۴۷ مشاهده)
هدف این  مطالعه تطبیقی ، ارزیابی برنامه کارورزی دانشگاه فرهنگیان(برنامه قصد شده) از منظر تجارب جهانی بود. بدین منظور عناصر این برنامه به تفکیک، با عناصر برنامه کارورزی سه کشور استرالیا، کانادا و سنگاپور مقایسه و سپس تحلیل شد. این مطالعه که با روش تطبیقی و بهره گرفتن از الگوی بردی، در مرحله ای و روش تحلیلی استنباطی در مرحله ای دیگر انجام شده است، نشان داد برنامه کارورزی سه کشور سنگاپور، کانادا و استرالیا با وجود پراکندگی فرهنگی،جغرافیایی و ...، در بسیاری از عناصر، نزدیکی زیادی با هم و برنامه کارورزی ایران (دانشگاه فرهنگیان) اختلاف زیادی با آن ها دارد. این اختلاف ها در بخش اهداف، محتوا، تعیین نقش و مسئولیت معلمان راهنما، عنصر زمان و ارزشیابی بسیار بارز است.
 
متن کامل [PDF 793 kb]   (۲۳۵۱ دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: انعکاس تجربیات جهانی و بین المللی در حوزه برنامه درسی
دریافت: 1398/5/16 | ویرایش نهایی: 1399/12/6 | پذیرش: 1398/11/30 | انتشار: 1399/1/27

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb