دوره 8، شماره 16 - ( 7-1399 )                   دوره 8 شماره 16 صفحات 40-5 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Movahhedi Nasab A, Assareh A, Ahmady G, Hatami J. (2020). Investigating the internal consistency of the electrotechnical field curriculum in technical and vocational branch from the view point of stakeholders. نظریه و عمل. 8(16), 5-40.
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3174-fa.html
موحدی نسب عباس، عصاره علیرضا، احمدی غلامعلی، حاتمی جواد. بررسی پایداری درونی برنامه درسی رشته الکتروتکنیک شاخه فنی و حرفه‌ای از دیدگاه ذی‌نفعان دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1399; 8 (16) :40-5

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3174-fa.html


چکیده:   (4827 مشاهده)
هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی پایداری درونی برنامه درسی رشته الکتروتکنیک شاخه فنی و حرفهای از دیدگاه ذی‌نفعان است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ نوع جمعآوری داده‌ها، با روش کمی انجام شده است. جامعه آماری شامل مدیران آموزشی، هنرآموزان و هنرجویان رشته الکتروتکنیک استان یزد بود و نمونه با استفاده از روش سرشماری انتخاب شد. برای گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق‌ساخته، مورد استفاده قرار گرفت و روایی پرسشنامه‌ با روش CVI و پایایی آن‌ توسط آلفای کرونباخ به تأیید رسید. در نهایت داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی، تجزیه و تحلیل شد. بهطور کلی، از تطابق نظریات کسلز در مورد پایداری درونی برنامه درسی و یافته‌های این پژوهش، مشخص شد که برنامه درسی رشته الکتروتکنیک شاخه فنی و حرفه‌ای، از پایداری درونی لازم برخوردار نیست و متناسب با نظریات کسلز، تدابیری به منظور افزایش آن ارائه شد.
متن کامل [PDF 687 kb]   (1364 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: کمک به اصلاح و بازنگری برنامه‌های درسی مقاطع مختلف تحصیلی
دریافت: 1398/12/12 | ویرایش نهایی: 1400/2/11 | پذیرش: 1399/4/2 | انتشار: 1399/8/4

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb