Journal archive for Google Scholar Robot!

Theory & Practice in Curriculum Journal

دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی



Volume 10, Number 20 (2022-12)


The Effect of Storytelling Teaching Methods and Creative Participatory Demonstration on Learning the Concepts of the Museum's Intangible Heritage by Primary School Students
اثربخشی شیوه های تدریس قصه‌گویی و نمایش خلاق مشارکتی بر یادگیری مفاهیم میراث ناملموس موزه توسط دانش‌آموزان دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Implementation of the mathematics curriculum of the first cycle of elementary education: challenges and solutions
اجرای برنامه‌درسی ریاضی دوره اول ابتدایی: چالش‌ها و راهکارها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The design of an educational program using dialogic approach to enhance aesthetic perception based on artographic learning tasks.
طراحی برنامه آموزشی ویژه پرورش ادراک زیبایی شناختی دانشجو معلمان با رویکرد تعلیم و تربیت گفت و شنودی وتکیه بر تکالیف یادگیری آرتاگرافیک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the status of ethnicity and lived ethnic experiences of junior school students in Iranʼs academic curriculum
بررسی جایگاه قومیت و تجارب زیسته قومیتی دانش آموزان در برنامه های درسی متوسطه اول ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a model of curriculum for teaching philosophy to preschool children (3 to 5 years old)
طراحی مدلی برای برنامه درسی آموزش فلسفه به کودکان پیش از دبستان(3 تا 5 سال)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyzing and explaining the dimensions and components of the layered curriculum in line with the student-centered approach
واکاوی و تبیین  ابعاد و مولفه‌های برنامه درسی لایه‌ای در راستای دانش‌آموز-محوری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

identifying learnings and results of teachers' experiences in the field of art application in instruction and teaching
شناسایی آموزه ها و نتایج تجارب معلمان در زمینۀ کاربرد هنر در آموزش و تدریس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying the components of employability of civil engineering graduates: Narrating basic capabilities from the perspective of employers
شناسایی مؤلفه‌های اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان رشته مهندسی عمران: روایت قابلیت‌های مبنایی از دیدگاه کارفرمایان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Rereading the ratio of two language backgrounds (standard language and mother tongue) in education based on lived experience of primary teachers
بازخوانی نسبت دو پیشگاه زبانی ( زبان معیار و زبان مادری) در آموزش بر اساس تجربه زیسته معلمان ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis of teachers' experiences in implementing art curriculum in the context of virtual education of the first elementary school
تحلیل تجارب معلمان در اجرای‌ برنامه‌‌ درسی هنر در بستر آموزش مجازی دوره اول ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teaching and learning in multi-grade classes: Challenges and opportunities
آموزش و یادگیری در کلاس‌های چندپایه: چالش‌ها و فرصت‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and Authenticating a Problem Based Curriculum model in Elementary Mathematics
طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی مسئله محور در درس ریاضی دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Methodology Crisis in Curriculum Research
بحران روش شناسی در پژوهش های برنامه درسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles