1- دانشگاه فرهنگیان ، r.mozaffaripour@gmail.com
2- آموزش و پرورش
چکیده: (4332 مشاهده)
در این پژوهش جنبههای مختلف آموزش و یادگیری مجازی در شبکه شاد، از دیدگاه پساپدیدارشناسی مورد بررسی قرار گرفته است. به همین منظور از روش پساپدیدارشناسی استفاده شده است تا جنبههای کاهشی و افزایشی آموزش در شبکه شاد مشخص شود. نتایج نشان میدهد آموزش در بستر شبکه شاد علی رغم برخی مزایا، مثل آزادی بیشتر و دسترسی در زمانها و مکانهای مختلف میتواند منجر به ایجاد تجربیات و رفتارهای خاصی، متفاوت با آموزش حضوری میشود. آموزش مجازی میتواند به فروکاهش ادراک کامل و آنچه به عنوان درک بهینه در این پژوهش مطرح شده است، بینجامد. نوع ارتباط بین معلم و دانشآموزان با هم، به کلی دگرگون و فروکاهیده میشود. برخی رفتارهای نامطلوب مثل پنهان کاری و عدم مسولیتپذیری و تضعیف تربیت اجتماعی از دیگر مواردی است که میتوان به آنها اشاره کرد. همچنین به خاطر چندمنظوره بودن تلفن همراه، امکان تقسیم توجه و حواس پرتی، بالا میرود و تلفن همراه به خاطر ساختار غیر آموزشی که دارد رفتارهای غیرمرتبط با آموزش را در دانش اموزان برمیانگیزد.
شمارهی مقاله: 3
نوع مطالعه:
مقاله پژوهشی |
موضوع مقاله:
فلسفه تعلیم و تربیت دریافت: 1400/7/17 | ویرایش نهایی: 1402/8/30 | پذیرش: 1401/4/16 | انتشار الکترونیک: 1401/4/16