جلد 2، شماره 31 - ( پاییز و زمستان 1394 )                   شماره 31 صفحات 57-32 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

malekpour lapari K, Delavar A. The identification role of academic training on developing the entrepreneurial spirit and providing soloutions strategies for promoting among the students of Allameh TabatabaʼI University. Journal title 2016; 2 (31) :32-57
URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-115-fa.html
مالکپور لپری کامران، دلاور علی. نقش آموزش های دانشگاهی بر ایجاد روحیه کارآفرینی و راهکارهای ارتقاء آن. عنوان نشریه. 1394; 2 (31) :32-57

URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-115-fa.html


1- دانشگاه پیام نور اردل ، malekpour.k92@gmaol.com
2- دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده:   (10251 مشاهده)

 هدف پژوهش حاضر بررسی نقش آموزش­های دانشگاهی بر ایجاد پرورش روحیه کارآفرینی در بین دانشجویان و ارائه راهکارهایی برای ارتقاء آن است. روش پژوهش از نوع آمیخته است که داده­های آن در قسمت کمی با پرسشنامه محقق­ساخته و در قسمت کیفی با روش مشاهده مشارکتی و فن مصاحبه نیمه­ساختاریافته جمع­آوری شده است. در بخش کمی 300 نفر از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی مشغول به تحصیل سال تحصیلی 94-1393 با روش نمونه­گیری خوشه­ای انتخاب شدند. در بخش کیفی با نمونه‌گیری هدفمند تعداد 15 نفر از اساتید دانشگاه به عنوان نمونه پژوهش مورد مصاحبه قرار گرفتند. یافته­ها حاکی از دارد که همه مؤلفه­های کارآفرینی کمتر از حد وسط هستند. نتایج نشان می­دهد که دوره­های آموزشی بر پرورش روحیه کارآفرینی در دانشجویان تأثیر ندارند. در نهایت 5 مقوله تحول در نقش دانشگاه­ها (پذیرش نقش جدید)، بسترسازی، شبکه‌سازی، ارتقاء فعالیت­های دانشگاهی و تغییرات مدیریتی عمده برای بهبود کارآفرینی ارائه شد.

متن کامل [PDF 319 kb]   (3651 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشی | موضوع مقاله: مدیریت آموزشی
دریافت: 1395/5/12 | ویرایش نهایی: 1396/3/31 | پذیرش: 1395/6/14 | انتشار الکترونیک: 1395/8/26

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه پژوهش‌های تربیتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 |

Designed & Developed by : Yektaweb