Esmaeili S, Qarabaghi H, Delrouz K. Investigating the views of primary school teachers regarding the role of curriculum requirements in designing philosophy education for children: a case study of primary school teachers in Malayer city.. Journal title 2024; 13 (47) :40-61
URL:
http://erj.khu.ac.ir/article-1-1393-fa.html
اسمعیلی سحر، قراباغی حسن، دلروز کاظم. بررسی دیدگاه آموزگاران مقطع ابتدایی در خصوص نقش الزامات برنامه درسی در طراحی آموزش فلسفه به کودکان: مطالعه موردی آموزگاران ابتدایی شهر ملایر. عنوان نشریه. 1402; 13 (47) :40-61
URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-1393-fa.html
1- دانشگاه ملایر
2- دانشگاه ملایر ، h.qarabaghi@malayeru.ac.ir
3- دانشگاه یاسوج
چکیده: (6143 مشاهده)
هدف از انجام پژوهش بررسی دیدگاه آموزگاران مقطع ابتدایی در خصوص نقش الزامات برنامه درسی در طراحی آموزش فلسفه به کودکان بود. بهمنظور دستیابی به این هدف از روش توصیفی - همبستگی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش آموزگاران ابتدایی شهر ملایر بود. بهمنظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه 42 سوالی و 9 بعدی سالمی (1396) در طیف پنجدرجهای لیکرت استفاده شد. پایایی این پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ 960/0 محاسبه شد. بهمنظور تحلیل دادهها از تحلیل همبستگی پیرسون، تحلیل مسیر و مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد؛ بین مولفههای الزامات طراحی برنامه درسی آموزش فلسفه به کودکان از دیدگاه آموزگاران رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. نتایج تحلیل مسیر نشان داد، مقادیر t بهدست آمده حاکی از معنادار بودن ضریب مسیر تمامی مولفهها در ارتباط با الزامات طراحی برنامهریزی درسی آموزش فلسفه به کودکان است.
نوع مطالعه:
مقاله پژوهشی |
موضوع مقاله:
علوم تربیتی دریافت: 1402/11/3 | ویرایش نهایی: 1403/7/21 | پذیرش: 1403/3/9 | انتشار الکترونیک: 1403/6/17