جلد 13، شماره 47 - ( پاییز و زمستان 1402 )                   شماره 47 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

vahedian M, veiskarami H, mirdrikvand F. Comparing the attitude of language learners in using educational methods based on multimedia, metacognitive and socio-cultural in learning second language vocabulary. Journal title 2024; 13 (47)
URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-1404-fa.html
واحدیان مجتبی، ویسکرمی حسنعلی، میردریکوند فضل اله. مقایسه نگرش زبان آموزان در استفاده از روشهای آموزشی مبتنی بر چند رسانه‌ای، فراشناختی و اجتماعی -فرهنگی در یادگیری واژگان زبان دوم. عنوان نشریه. 1402; 13 (47)

URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-1404-fa.html


چکیده:   (845 مشاهده)
یادگیری واژگان نقش مهمی در فراگیری هر زبانی دارد، چه زبان اول، چه زبان دوم یا خارجی، در واقع کلمات بلوک‌های ساختمانی اساسی هستند که یادگیری زبان دوم بر اساس آنها ساخته می شود این به عنوان یک جزء حیاتی از توانایی های زبان عمل می‌کند. هدف پژوهش، مقایسه اثر تکنیکهای مبتنی بر نظریه‌های چندرسانهای، اجتماعی-فرهنگی و فراشناختی بر نگرش افراد در یادگیری واژگان زبان انگلیسی است. روش تحقیق شبه آزمایشی بود. برای گردآوری داده‌ها از روش پرسشنامه و مصاحبه استفاده شد. جامعه آماری کلیه زبان‌آموزان مؤسسههای آموزشی زبان انگلیسی شهر قم بودند نمونه آماری به صورت تصادفی 16 نفر برای گروه آزمایش انتخاب شدند. در گروه آزمایش، از تکنیکهای مختلف، طی 8 جلسه مورد استفاده قرار گرفت. روش تحلیل آماری ناپارامتریک با استفاده از نرم افزار spss نسخه 22 برای داده‌ها انجام شد. یافته‌ها نشان داد که نگرش افراد نسبت به تکنیکهای مبتنی برحوزههای مطرح شده برای یادآوری و بازشناسی واژگان متفاوت هست، نتیجه‌گیری اینکه تکنیکهای آموزشی مطرح شده به گونه متفاوت در نگرش افراد در رابطه با یادگیری واژگان موثر هستند.
 
     
نوع مطالعه: مقاله پژوهشی | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: 1402/12/2 | پذیرش: 1403/6/13 | انتشار: 1403/6/17

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه پژوهش‌های تربیتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 |

Designed & Developed by : Yektaweb