 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     Rezaie H,  Salimi Bajestani H,  Kalantar Hormozi A. Investigating teachers' emotion regulation strategies in the classroom in the face of students' misbehavior.  erj 2024; 15 (49) :89-119
URL: 
http://erj.khu.ac.ir/article-1-1485-fa.html   
                    
                    رضائی حامد،  سلیمی بجستانی حسین،  کلانتر هرمزی آتوسا. بررسی راهبردهای تنظیمهیجان معلمان در کلاس در مواجهه با بدرفتاری دانشآموزان.  پژوهش های تربیتی. 1403; 15 (49) :89-119
URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-1485-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    1- آموزش و پرورش ، hamedrezaeeatu@gmail.com
 2- دانشگاه علامه طباطبائی 
                    
                    
                    چکیده:       (1506 مشاهده)
                    
                    
                    هدف پژوهش حاضر، بررسی راهبردهای تنظیم هیجان معلمان بر اساس مدل تنظیم هیجان جیمزگراس در کلاس در مواجهه با بدرفتاری دانشآموزان بود. این تحقیق به روش کیفی و با استراتژی پدیدار شناسی انجام گرفت. جامعه مورد مطالعه پژوهش حاضر،کلیه معلمان مرد متوسطهی اول شهر کرمانشاه در سال1403بودند. نمونهگیری به روش غیرتصادفی و از نوع هدفمند مبتنی بر ناهمگنی در تدریس بود. برای رسیدن به هدف پژوهش با معلمان مصاحبه عمیق و نیمهعمیق صورت گرفت. 
نتایج پژوهش نشان داد که راهبردهای تنظیم هیجان بازارزیابی مجدد شناختی و اصلاح موقعیت، راهبردهای موفق و با رضایت شغلی بالا هستند که موجب کاهش هیجانات منفی شده و سرکوب، انتخاب موقعیت و گسترش توجه راهبردهای ناموفق هستند که موجب افزایش هیجانات منفی و فرسودگی شغلی و کاهش رضایت شغلی معلمان میشود. 
 
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
مقاله پژوهشی |
                    موضوع مقاله: 
                    
روانشناسی تربیتی  دریافت: 1403/6/30 | ویرایش نهایی: 1404/6/5 | پذیرش: 1404/2/1 | انتشار الکترونیک: 1404/2/1