جلد 1، شماره 29 - ( 7-1393 )                   شماره 29 صفحات 17-1 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Improving algebraic quadric equations learning in high school freshmen through using Management Education Model. Journal title 2014; 1 (29) :1-17
URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-21-fa.html
بهرنگی دکتر محمدرضا، عموزاد مهدیرجی صغری، عرب خابوری صدیقه. توسعۀ یادگیری اتحادهای جبری پایه‌ی اول متوسطه با کاربرد الگوی ده گام مدیریت آموزش. عنوان نشریه. 1393; 1 (29) :1-17

URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-21-fa.html


1- دانشگاه خوارزمی
چکیده:   (9816 مشاهده)

هدف این مقاله، ارائه نتایج بررسی شبه آزمایشی اثربخشی الگوی ده گام مدیریت آموزش بر توسعۀ یادگیری دانش‌آموزان پایۀ اول دبیرستانی از منطقه 5 آموزش و پرورش تهران در مبحث اتحادهای جبری و توسعۀ کاربردی نتایج در آموزش سایر مباحث درسی بود. سناریوی تدریس محتوای مبحث اتحادها با ترکیب ده گام متوالی الگو در دو کلاس مشارکت و کنترل معلم‌محور در 3 کلاس گواه، متغیر مستقل این تحقیق شبه آزمایشی را تشکیل دادند. انتخاب دانش‌آموزان در کلاس‌ها به شیوۀ تصادفی ساده بود که بر طبق آن به تعداد 140 دانش‌آموز در سال تحصیلی 91-90 در 5 کلاس 28 نفره مبحث اتحادها آموزش داده شد. ابزار گردآوری اطلاعات آزمون درس ریاضی معلم ساخته بود و تحلیل یافته‌ها با استفاده از فرمول اندازۀ اثر و آزمون t انجام گرفت. یافتۀ این تحقیق نشانگر تفاوت معنادار تأثیر الگوی مدیریت آموزش در یادگیری دانش‌آموزان ریاضی پایۀ اول دبیرستان دخترانه در مقایسه با روش تدریس سنتی بود و نتیجه توصیۀ کاربرد آن در آموزش سایر مباحث درسی است.

متن کامل [PDF 326 kb]   (4233 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشی |
دریافت: 1395/1/14 | ویرایش نهایی: 1400/8/22 | پذیرش: 1395/1/15 | انتشار الکترونیک: 1395/1/15

فهرست منابع
1. Behrangi, Mohammadreza; Hosseinian, Simin (2015). Research Based Theory of Overhauling Science Education Management .Retrieved from www.sciencedirect. Com. Science Direct. - Procedia -Social and Behavioral Sciences: Volume 167, 8 January 2015, Pages 229-237 [DOI:10.1016/j.sbspro.2014.12.667]
2. Joyce, Bruce; Weil, Marsha; Calhoun, Emily (2015). Models of teaching. 9th ed. Pearson
3. Johnson, David W; Johnson, R.T; Holubec, E (2003). The newsletter of the cooperative learning institute.
4. Whicher, K.M; Nunnery, J.A (1997).Cooperative learning in the classroom. The Journal of Educational Research, VoI. 91. NO 1. [DOI:10.1080/00220679709597519]

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه پژوهش‌های تربیتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 |

Designed & Developed by : Yektaweb