1. داودی، نازی، اکبری، مرتضی و پاداش، حمید . (1395). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر موفقیت نوآوری باز در شرکتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT). فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 9(2)، 239-256. [
DOI:10.22059/jed.2016.60134]
2. رودساز، حبیب، سید نقوی، میرعلی و عبدلی مسینان، فائزه . (1399). تأثیر نوآوری باز بر مزیت رقابتی با نقش میانجیگری مدیریت دانش. مطالعات مدیریت صنعتی, 18(59), 117-150 [
DOI:10.22054/jims.2018.26323.1903]
3. سارانی، پرستو، شهرکی، علیرضا (1400)، تعیین استراتژی بهینه بازاریابی در صنعت هتلداری با روش تصمیمگیری چندمعیاره (با توجه به هتلهای شهر زابل)، آیندهپژوهی شهری، 1(1)، 119-106.
4. سخته، شقایق و کریمی، آصف . (1397). عوامل مؤثر بر نوآوری باز در کارآفرینی دیجیتال. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 11(4), 719-737. [
DOI:10.22059/jed.2019.268571.652771]
5. شیرمحمدی، یزدان، محمدی، آناهیتا . (1401). اثر بازاریابی واقعیت افزوده بر روی رفتار و تجربههای گردشگران در زمان اپیدمی کوئید 19 (موردمطالعه اپلیکیشن تور مجازی موزه ملی ایران). برنامهریزی و توسعه گردشگری, 11(41), 171-200
6. شیرمحمدی، یزدان، جلالیان، اسحاق، هاشمی باغی، زینب، ترکاشوند، سعید . (1398). بررسی تأثیر رویدادهای فرهنگی بر تصویر شناختی و عاطفی مقصد گردشگری (موردمطالعه: شهر کرج). برنامهریزی و توسعه گردشگری، 8(31), 147-161. [
DOI:10.22080/jtpd.2020.14641.2888]
7. شیرمحمدی، یزدان، نادعلی پور، زهرا و مختار جوزانی، مریم. (1400). تأثیر استفاده از واقعیت مجازی در عصر کرونا برافزایش تعداد گردشگران بینالمللی در دورۀ پساکرونا. گردشگری و توسعه، 10(2)، 41-54. [
DOI:10.22034/jtd.2020.253712.2153]
8. شیرمحمدی، یزدان، نیک منش، شمسالدین و حسن نژاد، فائزه . (1399). اثر نوآوری در محصول و بازاریابی بر بینالمللی شدن محصول در استارتآپها شرکتهای نوپا. نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، 3(2)، 81-101. [
DOI:10.22034/jiba.2020.10748]
9. شیرمحمدی، یزدان و معاونی، محمدامین . (1399). طراحی مدل کارآفرینی زنان روستایی در گردشگری کشاورزی با استفاده از رویکرد آمیخته. مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی، 7(4), 85-102. [
DOI:10.22069/jead.2021.18868.1465]
10. شیرمحمدی، یزدان و بستامنش، آرش. (۱۴۰۰). تحلیل عوامل مؤثر بر عملکرد کارکنان شرکتهای خدماتی در استفاده از فناوری اطلاعات کلان نامه سیاست علم و فناوری، (11)۳، ۲۴-۴۳.
11. شیرمحمدی، یزدان و چوبدار، ایرج. (۱۴۰۱). تأثیر راهبردهای فعال و غیرفعال بر کارآفرینی و عملکرد کسبوکارهای گردشگری کشاورزی. برنامهریزی و توسعه گردشگری، 11(11) ۴۱، ۱۷۱-۲۰۰. [
DOI:10.61186/jea.10.19.27]
12. صالحیان، مهدی، بابائی فارسانی، میثم، صادقی، مهرداد و قائدامینی هارونی، عباس . (1400). تأثیر نوآوری باز وارد شونده بر عملکرد نوآوری از طریق تحلیل نقش میانجی استراتژی نوآوری و تسهیم دانش. فصلنامه بازیابی دانش و نظامهای معنایی، 8(27)، 131-154. [
DOI:10.22054/jks.2020.55903.1377]
13. قاسمی، محمد، بیگی راد، الهام، مارگیر، علی و شیخیانی، محسن. (1396). بررسی نقش نوآوری استراتژیک و نوآوری باز بر عملکرد شرکتهای فعال در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر. پژوهشهای مدیریت عمومی، 10(38)، 225-249. [
DOI:10.22111/jmr.2018.3723]
14. مختاری، حسین، اکبری، مرتضی و مرادی، محمدعلی. (1398). تأثیر نوآوری خدمات بر عملکرد آژانسهای مسافرتی در شهر تهران: نقش میانجی کیفیت خدمات و رضایت مشتری. نشریه گردشگری شهری، 6(2), 99-116. [
DOI:10.22059/jut.2019.257590.476]
15. Aas, T.H., Pedersen, P.E., 2010. The firm-level effects of service innovation: a literature review. International Journal of Innovation Management, 14(5), 759-794. [
DOI:10.1142/S1363919610002847]
16. Adams, G.L., Lamont, B.T., 2003. Knowledge management systems and developing sustainable competitive advantage. Journal of Knowledge Management, 7(2), 142-154. [
DOI:10.1108/13673270310477342]
17. Agarwal, R., Selen, W., 2011. Multi-dimensional nature of service innovation: operationalisation of the elevated service offerings construct in collaborative service organisations. International Journal of Operations & Production Management, 31(11), 1164-1192. [
DOI:10.1108/01443571111178484]
18. Akhorshaideh, A., Al-Gasawneh, J., Zeglat, D., Nusairat, N., Judeh, M., 2022. The role of operational innovation and external environment on the relationship between service quality and marketing performance in the hotel business. Problems and Perspectives in Management, 20(2), 448-458. [
DOI:10.21511/ppm.20(2).2022.37]
19. Alkalha, Z., Al-Zu'bi, Z., Al-Dmour, H., Alshurideh, M., Masa'deh, R., 2012. Investigating the effects of human resource policies on organizational performance: an empirical study on commercial banks operating in Jordan. European Journal of Economics, Finance and Administrative Sciences, 51(1), 44-64.
20. Baregheh, A., Rowley, J., Sambrook, S., 2009. Towards a multidisciplinary definition of innovation. Management Decision, 47(8), 1323-1339. [
DOI:10.1108/00251740910984578]
21. Bharati, P., Zhang, W., Chaudhury, A., 2015. Better knowledge with social media? Exploring the roles of social capital and organizational knowledge management. Journal of Knowledge Management, 19(3), 456-475. [
DOI:10.1108/JKM-11-2014-0467]
22. Bhatt, G.D., Grover, V., 2005. Types of information technology capabilities and their role in competitive advantage: an empirical study. Journal of Management Information Systems, 22(2), 253-277. [
DOI:10.2753/MIS0742-1222220209]
23. Bloom, N., Garicano, L., Sadun, R., Van Reenen, J., 2014. The distinct effects of information technology and communication technology on firm organization. Management Science, 60(12), 2859-2885. [
DOI:10.1287/mnsc.2014.2013]
24. Bogers, M., Chesbrough, H., Moedas, C., 2018. Open innovation: research, practices, and policies. California Management Review, 60(2), 5-16. [
DOI:10.1177/0008125617745086]
25. Bogers, M., Chesbrough, H., Moedas, C., 2018. Open innovation: research, practices, and policies. California Management Review, 60(2), 5-16. [
DOI:10.1177/0008125617745086]
26. Brunswicker, S., Vanhrbeke, W., 2015. Open innovation in small and medium-sized enterprises (SMEs): external knowledge sourcing strategies and internal organizational facilitators. Journal of Small Business Management, 53(4), 1241-1263. [
DOI:10.1111/jsbm.12053]
27. Brunswicker, S., Vanhrbeke, W., 2015. Open innovation in small and medium-sized enterprises (SMEs). Journal of Small Business Management, 53(4), 1241-1263. [
DOI:10.1111/jsbm.12053]
28. Bughin, J., Chui, M., Manyika, J., 2012. Capturing business value with social technologies. McKinsey Quarterly, 4(1), 72-80. [DOI not available]
29. Campos-Soria, J. A., García-Pozo, A., & Marchante-Mera, A. J. (2014). The effects of innovation on hotel performance during economic crisis. Tourism Economics, 20(1), 45-59. [
DOI::10.5367/te.2013.0230]
30. Chen, L., Fong, P.S., 2015. Evaluation of knowledge management performance. Information & Management, 52(4), 431-453. [
DOI:10.1016/j.im.2015.02.001]
31. Cheng, C.C., Huizingh, E.K., 2014. When is open innovation beneficial? Journal of Product Innovation Management, 31(6), 1235-1253. [
DOI:10.1111/jpim.12113]
32. Chesbrough, H., 2012. Open innovation: where we've been and where we're going. Research-Technology Management, 55(4), 20-27. [
DOI:10.5437/08956308X5504085]
33. Chesbrough, H.W., 2003a. The era of open innovation. MIT Sloan Management Review, 44(3), 35-41. [
DOI:10.7551/mitpress/4948.003.0004]
34. Chesbrough, H.W., 2006. Open Innovation: The New Imperative for Creating and Profiting from Technology. Boston: Harvard Business Press. [
DOI:10.1108/sd.2007.05623gae.002]
35. Chiaroni, D., Chiesa, V., & Frattini, F. (2010). Unravelling the process from closed to open innovation: Evidence from mature, asset-intensive industries. R&D Management, 40(3), 222-245. [
DOI:10.1111/j.1467-9310.2010.00589.x]
36. Davoudi, N., Akbari, M., & Padash, H. (2016). Identifying and prioritizing factors influencing the success of open innovation in ICT companies. Journal of Entrepreneurship Development, 9(2), 239-256. [
DOI:10.22059/jed.2016.60134 (in Persian)]
37. Ghasemi, M., Beigi Rad, E., Margir, A., & Sheikhi, M. (2017). The role of strategic and open innovation in the performance of companies in Bushehr Special Economic Zone. Journal of Public Management Research, 10(38), 225-249. [
DOI:10.22111/jmr.2018.3723 (in Persian)]
38. Grimpe, C., Kaiser, U., 2010. Balancing internal and external knowledge acquisition: the gains and pains from R&D outsourcing. J. Manag. Stud. 47(8), 1483-1509. [
DOI:10.1111/j.1467-6486.2010.00946.x]
39. Harif, M.A.A.M., Nawaz, M., Hamed, W.U., 2022. The role of open innovation, hotel service quality and marketing strategy in hotel business performance. Heliyon 8(1), e08889. [
DOI:10.1016/j.heliyon.2022.e08889]
40. Harif, M.A.A.M., Nawaz, M., Hamed, W.U., 2022. The role of open innovation, hotel service quality and marketing strategy in hotel business performance. Heliyon 8(1), e08889. [
DOI:10.1016/j.heliyon.2022.e08889]
41. Hassan, R., 2003. Network time and the new knowledge epoch. Time Soc. 12(2-3), 226-241. 10.1177/0961463X0301220088. Grimpe, C., Kaiser, U., 2010. Balancing internal and external knowledge acquisition: the gains and pains from R&D outsourcing. J. Manag. Stud. 47(8), 1483-1509. 10.1111/j.1467-6486.2010.00946.x [
]
42. Hassan, R., 2003. Network time and the new knowledge epoch. Time Soc. 12(2-3), 226-241. [
DOI:10.1177/0961463X030122008]
43. Hueske, A.-K., Endrikat, J., Guenther, E., 2015. External environment, the innovating organization, and its individuals. J. Eng. Technol. Manag. 35, 45-70. [
DOI:10.1016/j.jengtecman.2015.04.006]
44. Hwang, J., Lee, Y., 2010. External knowledge search, innovative performance and productivity in the Korean ICT sector. Telecommun. Pol. 34(10), 562-571. [
DOI:10.1016/j.telpol.2010.01.003]
45. Jaw, C., Lo, J.Y., Lin, Y.H., 2010. The determinants of new service development. Technovation 30(4), 265-277. [
DOI:10.1016/j.technovation.2009.11.002]
46. Khadiozad, M., Maliki, M., Razmiar, B., 2019. Investigating the effect of open leadership on the marketing performance. New Res. Manag. Account. 28, 203-230.
47. Kitsios, F., Kamariotou, M., 2016. The impact of information technology and the alignment between business and service innovation strategy on service innovation performance. In: International Conference on Industrial Engineering, Management Science and Application (ICIMSA) [
DOI:10.1109/ICIMSA.2016.7504042]
48. Laursen, K., Salter, A., 2006. Open for innovation. Strat. Manag. J. 27(2), 131-150. [
DOI:10.1002/smj.507]
49. Lee, C.-C., Chang, C.-P., 2008. Tourism development and economic growth. Tourism Manag. 29(1), 180-192. [
DOI:10.1016/j.tourman.2007.02.013]
50. Mennens, K., Van Gils, A., Odekerken-Schröder, G., Letterie, W. (2018). Exploring antecedents of service innovation performance in manufacturing SMEs. International Small Business Journal, 36(5), 500-520. [
DOI::10.1177/0266242617749687]
51. Quintas, P. (2001). Managing knowledge in a new century. In Managing Knowledge: An Essential Reader (pp. 1-14). London: Sage Publications Ltd.
52. Quintas, P., 2001. Managing knowledge in a new century. In: Managing Knowledge: an Essential Reader. Sage Publications Ltd, London, pp. 1-14.
53. Ramadani, V., Abazi-Alili, H., Dana, L.-P., Rexhepi, G., & Ibraimi, S. (2017). The impact of knowledge spillovers and innovation on firm-performance: Findings from the Balkans countries. International Entrepreneurship and Management Journal, 13(1), 299-325. [
DOI:10.1007/s11365-016-0403-x]
54. Ramadani, V., Abazi-Alili, H., Dana, L.-P., Rexhepi, G., Ibraimi, S., 2017. The impact of knowledge spillovers and innovation on firm-performance: findings from the Balkans countries. Int. Enterpren. Manag. J. 13(1), 299-325. [
DOI:10.1007/s11365-016-0403-x]
55. Roudsaz, H., Seyed Naqavi, M., & Abdoli Mesinan, F. (2020). The effect of open innovation on competitive advantage: The mediating role of knowledge management. Journal of Industrial Management Studies, 18(59), 117-150. [
DOI:10.22054/jims.2018.26323.1903 (in Persian)]
56. Sakhteh, Sh., & Karimi, A. (2018). Factors affecting open innovation in digital entrepreneurship. Journal of Entrepreneurship Development, 11(4), 719-737. [
DOI:10.22059/jed.2019.268571.652771 (in Persian)]
57. Salehian, M., Babaei Farsani, M., Sadeghi, M., & Ghaedamini Harouni, A. (2021). The impact of inbound open innovation on innovation performance: The mediating role of innovation strategy and knowledge sharing. Journal of Knowledge Marketing and Semantic Systems, 8(27), 131-154. [
DOI:10.22054/jks.2020.55903.1377 (in Persian)]
58. Sarani, P., & Shahraki, A. (2021). Determining the optimal marketing strategy in the hotel industry using multi-criteria decision-making methods (Case study: Zabol hotels). Urban Futures Studies, 1(1), 106-119. (in Persian)
59. Scuotto, V., Del Giudice, M., Bresciani, S., & Meissner, D. (2017). Knowledge-driven preferences in informal inbound open innovation modes: An explorative view on small to medium enterprises. Journal of Knowledge Management, 21(3), 640-655. [
DOI:10.1108/JKM-11-2016-0506]
60. Scuotto, V., Del Giudice, M., Bresciani, S., Meissner, D., 2017. Knowledge-driven preferences in informal inbound open innovation modes. An explorative view on small to medium enterprises. J. Knowl. Manag. 21(3), 640-655. [
DOI:10.1108/JKM-11-2016-0506]
61. Scuotto, V., Ferraris, A., Bresciani, S., 2016. Internet of Things: applications and challenges in smart cities: a case study of IBM smart city projects. Bus. Process Manag. J. 22(2), 357-367. [
DOI:10.1108/BPMJ-05-2015-0074]
62. Shirmohammadi, Y., & Bostanmanesh, A. (2021). Analyzing factors influencing the performance of employees in service companies in the use of big data information technology. Science and Technology Policy Letters, 11(3), 24-43. (in Persian)
63. Shirmohammadi, Y., & Choobdar, I. (2023). The effect of active and passive strategies on entrepreneurship and performance in agricultural tourism businesses. Entrepreneurship and Agriculture, 10(1), 27-40. [
DOI:10.61186/jea.10.19.27 (in Persian)]
64. Shirmohammadi, Y., & Mavouni, M. A. (2021). Designing a rural women entrepreneurship model in agricultural tourism using a mixed-method approach. Journal of Entrepreneurship and Sustainable Agricultural Development, 7(4), 85-102. [
DOI:10.22069/jead.2021.18868.1465 (in Persian)]
65. Shirmohammadi, Y., & Mohammadi, A. (2022). The effect of augmented reality marketing on tourists' behavior and experience during the COVID-19 pandemic: A case study of the virtual tour application of the National Museum of Iran. Tourism Planning and Development, 11(41), 171-200. (in Persian) [
DOI:10.61186/journalitor.36251.11.23.129]
66. Shirmohammadi, Y., Jalalian, S. E., Hashemi Baghi, Z., & Torkashvand, S. (2019). The role of cultural events in shaping the cognitive and emotional image of a tourist destination: A case study of Karaj city. Tourism Planning and Development, 8(31), 147-161. [
DOI:10.22080/jtpd.2020.14641.2888 (in Persian)]
67. Shirmohammadi, Y., Nadeali Pour, Z., & Mokhtar Jozani, M. (2021). The effect of using virtual reality during the COVID-19 era on increasing international tourist arrivals in the post-pandemic period. Tourism and Development, 10(2), 41-54. [
DOI:10.22034/jtd.2020.253712.2153 (in Persian)]
68. Shirmohammadi, Y., Nikmanesh, Sh., & Hasannejad, F. (2020). The impact of product and marketing innovation on product internationalization in start-up companies. Journal of International Business Administration, 3(2), 81-101. [
DOI:10.22034/jiba.2020.10748 (in Persian)]
69. Soto-Acosta, P., & Cegarra-Navarro, J.-G. (2016). New ICTs for knowledge management in organizations. Journal of Knowledge Management, 20(3), 417-422. [
DOI:10.1108/JKM-01-2016-0038]
70. Soto-Acosta, P., Cegarra-Navarro, J.-G., 2016. New ICTs for knowledge management in organizations. J. Knowl. Manag. 20(3), 417-422.
https://doi.org/10.1108/JKM-02-2016-0057 [
DOI:10.1108/JKM-01-2016-0038]
71. Storey, C., Kahn, K.B., 2010. The role of knowledge management strategies and task knowledge in stimulating service innovation. J. Serv. Res. 13(4), 397-410. [
DOI:: 10.1177/1094670510375502]
72. Tidd, J., 2014. Open innovation research, management and practice. London: Imperial College Press. [
DOI:: 10.1142/p949]
73. Tsuji, M., et al., 2018. ICT and Two Categories of R&D in the Innovation Process Among Firms in ASEAN Countries. [
DOI:10.1108/EJMBE-02-2018-0030]
74. Yang, Y., et al., 2016. Continuous improvement competence, employee creativity, and new service development performance. Int. J. Prod. Econ. 171, 275-288. [
DOI:10.1016/j.ijpe.2015.08.006]