[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمار نشریه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
شناسنامه نشریه
ju صاحب امتیاز
دانشگاه خوارزمی
ju مدیر مسئول
دکتر فاضل اسدی امجد
ju سردبیر
دکتر حسین طالب‌زاده
شاپای چاپی:   1735-1634
شاپای الکترونیکی: 
..
پایگاه‌های نمایه‌کننده
پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)
مؤسسه استنای علوم و پایش علم و فناوری (ISC)
گوگل اسکالر
پرتال جامع علوم انسانی
سیویلیکا
نورمگز
مگیران
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
:: دوره 20، شماره 2 - ( 6-1396 ) ::
جلد 20 شماره 2 صفحات 156-113 برگشت به فهرست نسخه ها
Autonomy-Supportive Teaching, Willingness to Communicate in English, Motivation, and English Speaking Self-Efficacy among EFL Learners: A Structural Equation Modelling Study
Mohammad Nabi Karimi ، Afsaneh Abaszadeh
چکیده:   (7363 مشاهده)
This study examines the potential connections among learners’ willingness to communicate (WTC) in English, their perceptions of autonomy-supportive teaching and two individual difference variables, i.e. motivation and English speaking self-efficacy. Two hundred and five Iranian EFL learners responded to four questionnaires. The data obtained from the collected instruments were subjected to structural equation modeling (SEM). The findings revealed significant positive paths from autonomy-supportive teaching to motivation, WTC in English, and English speaking self-efficacy. Further significant paths were found leading from motivation to WTC and from English speaking self-efficacy to motivation. The findings also indicated that autonomy-supportive teaching style and English speaking self-efficacy could indirectly affect learners’ WTC through the mediation of motivation. Furthermore, autonomy-supportive teaching was found to indirectly predict learners’ motivation through the mediating role of self-efficacy. The implications of the study for teachers and teacher educators are discussed.
متن کامل [PDF 1035 kb]   (3685 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/4/7 | پذیرش: 1396/5/3 | انتشار: 1396/5/24
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Karimi M N, Abaszadeh A. Autonomy-Supportive Teaching, Willingness to Communicate in English, Motivation, and English Speaking Self-Efficacy among EFL Learners: A Structural Equation Modelling Study . IJAL 2017; 20 (2) :113-156
URL: http://ijal.khu.ac.ir/article-1-2825-fa.html

Karimi Mohammad Nabi، Abaszadeh Afsaneh. Autonomy-Supportive Teaching, Willingness to Communicate in English, Motivation, and English Speaking Self-Efficacy among EFL Learners: A Structural Equation Modelling Study . نشریه زبانشناسی کاربردی. 1396; 20 (2) :113-156

URL: http://ijal.khu.ac.ir/article-1-2825-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 20، شماره 2 - ( 6-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Iranian Journal of Applied Linguistics
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4729