الگوی اجتماعی و روانی یادگیری زبان انگلیسی: بررسی ابعاد سرمایه های فرهنگی/اجتماعی و شناختی/فراشناختی
|
رضا پیشقدم ، غلام حسن خواجوی |
دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد |
|
چکیده: (8756 مشاهده) |
هدف این پژوهش تعیین نقش عوامل روان شناسی و جامعه شناسی بطور کلی و ابعاد سرمایه فرهنگی/اجتماعی و شناختی/فراشناختی به صورت جزیی در یادگیری زبان انگلیسی می باشد. بدین منظور، از 143 فراگیر زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی خواسته شد تا آزمون هوش، پرسشنامه فراشناختی، و مقیاس سرمایه فرهنگی و اجتماعی را تکمیل کنند. مدل یابی معادلات ساختاری برای تحلیل داده ها مورد استفاده قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که عوامل روان شناسی و همچنین جامعه شناسی در پیشرفت زبان خارجه نقش دارند، اما سرمایه های فرهنگی و اجتماعی نقش موثرتری در یادگیری زبان انگلیسی دارند. در پایان، نتایج در زمینه یادگیری زبان انگلیسی مورد بحث قرار گرفتند و پیشنهاداتی ارائه شدند. |
|
واژههای کلیدی: سرمایه های فرهنگی اجتماعی، شاخت، فرا شناخت، یادگیری زبان انگلیسی |
|
متن کامل [PDF 205 kb]
(3203 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
انتشار: 1391/12/25
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|