 |
مقالات منتشر شده در نشریه با بیشترین تعداد دریافت فایل |
 |
Development and validation of a scale to probe into Iranian EFL teachers’ perception of problem-based learning:
PBL Challenges in Focus (36793 دریافت) |
 |
Assessing Cognitive Control in EFL Development: Online vs. In-Person Classes (36789 دریافت) |
 |
Lexical Chains of Sermons No. 87 and 191 of Nahj al-Balaghah
and their role in understanding the theme (36772 دریافت) |
 |
Mothers’ Presence Beside Their Children in EFL Classes: What Gains Does It Bring to Children? (36772 دریافت) |
 |
Process types in Persian-speaking aphasic discourse: a systemic functional approach (36766 دریافت) |
 |
Pedagogical Stylistics in Language Learning and Teaching Contexts: A Research Review (15344 دریافت) |
 |
Effectiveness of Phonological Intervention in Second/Foreign Language Reading: The Case of A Down Syndrome Girl (15227 دریافت) |
 |
A Comparative Study of the Impact of First Language Literacy on Acquisition of English Phrases among Illiterate, Low-Literate and Literate Adult Learners in Iran (15219 دریافت) |
 |
Expectations, Satisfaction, and Long-term Impact: Evaluating the English Teacher Training Course at the Iran Language Institute (15167 دریافت) |
 |
An Investigation into the Interplay between EFL Teachers’ Ecological Agency and their Teaching Engagement: A Structural Equation Modeling (15091 دریافت) |
 |
Translation of Culture-Specific Items: A Case Study of Les Miserables’ Persian Musical Performance (15082 دریافت) |
 |
پرسشنامه عقاید مربوط به یادگیری زبان: اعتبار عاملی، تحصیلات رسمی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان زبان انگیسی (9211 دریافت) |
 |
بررسی سیاق کلام مقالات تحقیقاتی در سه رشته انگلیسی با اهداف ویژه ، روانشناسی زبان و جامعه شناسی زبان (8730 دریافت) |
 |
The Place of Postmethod Pedagogy in Teacher Education Programs in EFL Language Centers of Iran (8622 دریافت) |
 |
بررسی گفتمان کلاس: مطالعه موردی کلاس تدریس انگلیسی به عنوان زبان خارجی در ایران هنگام استفاده از روش ارتباطی (8281 دریافت) |
 |
The Comparative Effect of Immediate and Delayed Corrective Feedback on EFL Learners’ Speaking Anxiety and Fluency in Online Classes (7585 دریافت) |
 |
The Relationship between Translators’ Education and the Use of Politeness in Translating Euphemistic Words (7564 دریافت) |
 |
L2 Teachers’ Explicit and Implicit Corrective Feedback and Its Linguistic Focus (7350 دریافت) |
 |
بررسی رابطه بین تفکر انتقادی و هوش هیجانی دانشجویان زبان انگلیسی (6987 دریافت) |
 |
Teachers’ teaching styles, sense of efficacy and reflectivity as correlates of students’ achievement outcomes (6698 دریافت) |
 |
تحلیل ژانر محور بخش پیشنهادات برای پژوهش های بیشتر در پایان نامه های رشته زبانشناسی کاربردی در ایران (6394 دریافت) |
 |
تجزیه و تحلیل انتقادی سخنرانی های انتخاباتی نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2008 با توجه به نژاد و جنسیت آنها (5974 دریافت) |
 |
بررسی عوامل کاهنده انگیزه در یادگیری زبان دوم (5974 دریافت) |
 |
External Factors Affecting Second Language Motivation: The Role of Teacher Burnout and Family Influence (5972 دریافت) |
 |
Author-assigned Keywords in Research Articles: Where Do They Come from (5936 دریافت) |
 |
The Vocabulary Profile of Iranian English Teaching School books (5913 دریافت) |
 |
Gender Representation in Interchange (Third Edition) Series: A Social Semiotics Analysis (5901 دریافت) |
 |
The Effect of Self-assessment on EFL Learners’ Goal Orientation (5886 دریافت) |
 |
Effects of Structured Input and Meaningful Output on EFL Learners' Acquisition of Nominal Clauses (5849 دریافت) |
 |
تاثیر روش تدریس آموزش محور بر تولید کاربردشناختی، آگاهی فراکاربردشناختی، و خودسنجی کاربردشناختی فراگیران زبان انگلیسی (5816 دریافت) |
 |
کارآمدی معلم، تحلیل رفتگی شغلی، سبک تدریس، و هوش هیجانی: روابط و تفاوتهای موجود (5797 دریافت) |
 |
بررسی مقابله ای عناصر احتیاط در سر مقاله های روزنامه های فارسی و انگلیسی (5789 دریافت) |
 |
مقایسه نظری و عملی دو نظریه کلاسیک سنجش و سوال-پاسخ (5725 دریافت) |
 |
بررسی و مقایسه تاثیر خود آزمایی و همتا آزمایی بر نوشتار و دقت سنجش (5663 دریافت) |
 |
The effects of the violation of local independence assumption on the person measures under the Rasch model (5459 دریافت) |
 |
A Genre Analysis of the Introduction Section of Applied Linguistics and Chemistry Research Articles (5453 دریافت) |
 |
L2 Learners’ Enhanced Pragmatic Comprehension of Implicatures via Computer-Mediated Communication and Social Media Networks (5411 دریافت) |
 |
The Significance of Multimodality/Multiliteracies in Iranian EFL Learners’ Meaning- Making Process (5339 دریافت) |
 |
The Impact of Interactive Output Tasks on Developing Vocabulary Knowledge of Iranian EFL Learners (5308 دریافت) |
 |
تاثیر نقشه مفهومی بر روانی گفتاردانشجویان انگلیسی (5306 دریافت) |
 |
استعاره ها و تصاویر ذهنی فراگیرندگان زبان انگلیسی در رابطه با یادگیری دستور زبان (5127 دریافت) |
 |
A Critical Look into Iranian EFL University Students’ Critical Thinking and Argumentative Writing (5102 دریافت) |
 |
Analysis of Images in Iranian High School EFL Course Books (5054 دریافت) |
 |
Vodcast: A Breakthrough in Developing Incidental Vocabulary Learning (4990 دریافت) |
 |
دامنۀ واژگان، عمق دانش واژگان و دانش نحو: کدام یک عملکرد در خواندن زبان انگلیسی را به شکل قوی تری پیش بینی می کند؟ (4939 دریافت) |
 |
تاثیر ارتباط همزمان ارتباط بوسیله رایانه بر توانش گفتاری زبان آموزان ایرانی (4871 دریافت) |
 |
بررسی ارتباط فراگیری زبان دوم و هوش هیجانی با تکیه بر توانش کاربرد شناسی زبان بینابین (4870 دریافت) |
 |
انتخاب آزادانه: استفاده از "مهارت های ارتباطی" در کلاس های آموزش زبان انگلیسی در ایران (4841 دریافت) |
 |
بررسی تاثیرعامل شخصیتی برونگرایی /درونگرایی بر کاربرد توانش راهبردی درارتباط ارجاعی نوشتاری یادگیرندگان زبان انگلیسی (4828 دریافت) |
 |
از بین بردن فسیل شدگی زبانی توسط بازخورد اصلاحی: آیا این امکان پذیر است؟ (4826 دریافت) |
 |
جمع کل آمار: 930381 |