1. آرزو، عبدالغفور (1388) مقایسة انسان کامل از دیدگاه بیدل و حافظ. تهران: سورة مهر. 2. بیدل دهلوی، عبدالقادر (1386) گزیدة غزلیات بیدل. بهکوشش محمدکاظم کاظمی. تهران: عرفان. 3. تفتازانی هروی، سعدالدین مسعود (1407 ه.ق) المطول فی شرح تخلیص المفتاح (افست از روی چاپ عثمانی 1330 ه.ق). کتابخانة آیت¬الـله العظمی مرعشی نجفی. قم: ایران. 4. حسن¬پور¬آلاشتی، حسین (1384الف) طرز¬ تازه. تهران: سخن. 5. حسن¬پور¬آلاشتی، حسین (1384ب) «معنی بیگانه در شعر صائب تبریزی». نشریة دانشکدة ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز (48) 196: 70-85. 6. حبیب، اسدالـله (2010) دری به خانة خورشید. بلغاریه: مرکز نشر اینفورماپرنت. 7. ¬حسینی، حسن (1367) بیدل، سپهری و سبک هندی. تهران: سروش. 8. حق¬جو، سیاوش (1381ـ1380) «پیشنهاد برافزودن دو فن دیگر بر فنون چهارگانة علم بیان». در: مجموعه مقاله¬های نخستین گردهمایی پژوهش¬های زبان و ادب فارسی (جلد اول: 427ـ419) بهکوشش محمد دانشگر. تهران: مرکز بین¬المللی تحقیقات زبان و ادبیات فارسی و ایران¬شناسی دانشگاه تربیت مدرس. 9. حق¬جو، سیاوش (1389) «سبک هندی و استعارة ایهامی کنایه». سبک¬شناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب). سال چهارم. شمارة اول: 255-268. 10. حق¬جو، سیاوش و محسن سرمدی (1396) «کنایه¬های ترکیبی در غزلیات بیدل». پژوهش زبان و ادبیات فارسی. شمارة 46: 45-68. 11. حق¬جو، سیاوش و مسعود اسکندری (1392) «کنایه¬پردازی ترکیبی در اشعار وحشی بافقی». مجموعه مقالات هشتمین همایش انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی. 12 شهریور. زنجان: دانشگاه زنجان. 12. حق¬جو، سیاوش و مصطفی میردار رضایی (1394) «بررسی صناعت استعارة کنایه در غزل صائب». دهمین همایش ترویج زبان و ادبیات فارسی. 4-6 شهریور. اردبیل: دانشگاه محقق اردبیلی. 13. حق¬جو، سیاوش و مصطفی میردار رضایی (1397الف) «باززایی عناصر ادبی تصویرساز قرن ششم در تصویرهای شعری قرن هشتم (نمود دوبارة شگردهای آمیغی در تصویرهای قرن هشتم)». جستارهای ادبی دانشگاه فردوسی مشهد. سال پنجاهم. شمارة 197: 125-155. 14. حق¬جو، سیاوش و مصطفی میردار رضایی (1397ب) «بررسی یکی از راه¬های بیگانهسازی در غزلهای صائب». فنون ادبی دانشگاه اصفهان. سال دهم. شمارة 1 (پیاپی 22): 57-70. 15. حق¬جو، سیاوش و مصطفی میردار رضایی (1397ج) «تأثیر شگردهای آمیغی بلاغی بر فرآیند تکوین و تکامل تصویر سبک¬های شعر فارسی». اولین نشست کرسی¬های ترویجی عرضه و نقد ایدة علمی. استادان ناقد: مرتضی محسنی و علی¬اکبر باقری خلیلی. ناظر علمی فرزاد بالو. اردیبهشت 97. بابلسر: دانشگاه مازندران. 16. حق¬جو، سیاوش و مصطفی میرداررضایی (1397د) «وارسی سازه¬های تصویر در منطق¬الطیر». مجموعه مقالات نخستین همایش زبان فارسی و اندیشة ایرانیـاسلامی (فریدالدین عطار نیشابوری): فروردین 97. تهران: مؤسسه مطالعات اسلامی: 634-659. 17. حق¬جو، سیاوش و مصطفی میرداررضایی (1393) «گونه¬ای کنایة آمیغی در غزل صائب». فنون ادبی دانشگاه اصفهان (6) 2: 69-84. 18. حق¬جو، سیاوش و مصطفی میرداررضایی (1395) «کشف و تکامل صناعتی سبک¬ساز». زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی (24) 81: 71-89. [ DOI:10.18869/acadpub.jpll.24.81.71] 19. خطیب قزوینی، محمدبن عبدالرحمن (1302 ه.ق) تلخیص المفتاح فی المعانی و البیان و البدیع. بیروت: طبع داغر. 20. ریپکا، یان (1383) تاریخ ادبیات ایران. ترجمة ابوالقاسم سری. تهران: سخن. 21. سرمدی، محسن (1393) بررسی دو گونه کنایة ترکیبی در غزلیات بیدل. پایان¬نامة کارشناسیارشد. به راهنمایی سیاوش حق¬جو. دانشگاه مازندران. 22. سکاکی، ابویعقوب یوسف (1348 ه.ق) مفتاح العلوم. بیروت: دارالکتب العلمیه. 23. شفيعيكدكني، محمدرضا (1371) شاعر آينه¬ها. چاپ سوم. تهران: آگه. 24. شفيعيكدكني، محمدرضا (1387) صورخیال در شعر فارسی. چاپ دوازدهم. تهران: آگاه. 25. شفيعيكدكني، محمدرضا (1388) موسيقي شعر. چاپ یازدهم. تهران: آگاه. 26. شفیعیون، سعید (1387) زلالی خوانساری و سبک هندی: بررسی جایگاه زلالی در شعر قرن یازدهم همراه¬های شعر او. تهران: سخن. 27. شمس لنگرودی، محمد (1367) گردباد شور جنون: تحقیقی در سبک هندی و احوال و اشعار کلیم کاشانی. چاپ دوم. تهران: چشمه. 28. شمیسا، سیروس (1383) بیان و معانی. چاپ هشتم. تهران: فردوسی. 29. غلامرضایی، محمدرضا (1381) سبک¬شناسی شعر پارسی از رودکی تا شاملو. تهران: جامی. 30. فتوحی، محمود (1379) نقد خیال: نقد ادبی در سبک هندی. تهران: روزگار. 31. ملایی، محمد (1395) بررسی کنایات ترکیبی در غزلیات کلیم همدانی. بهراهنمايي سیاوش حقجو. پایان¬نامة کارشناسیارشد. دانشگاه مازندران. 32. میرداررضایی، مصطفی (1391) ابعاد کنایه در غزلیات صائب. پایان¬نامة کارشناسیارشد. بهراهنمایی سیاوش حق¬جو. دانشگاه مازندران. 33. میرداررضایی، مصطفی (1397) فرآیند تکوین و تکامل تصویر از سبک خراسانی تا سبک هندی با تکیه بر شگردهای ترکیبی. رسالة دکتری. به راهنمایی سیاوش حق¬جو. دانشگاه مازندران. 34. ¬¬¬نورانی¬وصال، عبدالوهاب (1371) «سبک هندی و وجه تسمیة آن». در: صائب و سبک هندی در گسترة تحقیقات ادبی. به¬کوشش محمدرسول دریاگشت. تهران: قطره. 35. وفایی، عباسعلی و سیدمهدی طباطبایی (1389) «بررسی ویژگی¬های سبکی بیدل دهلوی». سبکشناسی نظم و نثر (بهار ادب). سال سوم. شمارة چهارم (پیاپی 10): 69-85. 36. هادی، نبی (۱۳۷۶) عبدالقادر بیدل دهلوی. ترجمة توفیق هاشم¬پور سبحانی. تهران: قطره.
|