|
1. آقابابایی، سمیه؛ ایرانزاده، نعمتالله؛ صفوی، کوروش (1395). بررسی ساختار ادب غنایی از دیدگاه زبان¬شناسی با تکیه بر نظریة نقش¬های زبانی یاکوبسن. متنپژوهی ادبی. سال بیستم. شمارة 69: 7-34. 2. ابراهیمی، محسن (1386). مقراض لا یا تعامل صورت و معنا. فصلنامة علامه. سال چهاردهم. شمارة 13: 14-1. 3. احمدی، بابک (1384). از نشانههای تصویری تا متن. چاپ پنجم. تهران: مرکز. 4. ازاری، ساناز؛ باقری خلیلی، علیاکبر (1398). مخاطبشناسی در غزلیات حافظ شیرازی با تکیهبر نقش ترغیبی. کهننامة ادب پارسی. سال دهم. شمارة 1: 29-60. 5. ایگلتون، تری (1386). پیشدرآمدی بر نظریة ادبی. ترجمة عباس مخبر. تهران: مرکز. 6. پورنامداریان، تقی (1386). انواع ادبی در شعر فارسی. نشریة ادبیات و علوم انسانی. دانشگاه شهید باهنر کرمان. سال اول. شمارة 3: 7-22. 7. تودوروف، تزوتان (1392). نظریة ادبیات: متن¬هایی از فرمالیست¬های روس. ترجمة عاطفه طاهایی. تهران: دات. 8. حافظ، شمسالدین محمد (1377). دیوان حافظ. تصحیح محمد قزوینی و قاسم غنی. تهران: ققنوس. 9. حلبی، علیاصغر (1376). مبانی عرفان و احوال عارفان. تهران: اساطیر. 10. داد، سیما (1382). فرهنگ اصطلاحات ادبی. تهران: ققنوس. 11. دیچز، دیوید (1370). شیوه¬هاي نقد ادبی. ترجمة محمدتقی صدقیانی و غلامحسین یوسفی. چاپ سوم. تهران: علمی. 12. ذبیحی، آزاده؛ آذر، اسماعیل (1397). تأثیرپذیری اروپا از آثار و اندیشههای عرفانی عطار نیشابوری. پژوهشهای ادب عرفانی. سال دوازدهم. شمارة 4: 73-100. 13. زرقانی، سیدمهدی (1388). طرحی برای طبقه¬بندی انواع ادبی در ادبیات کلاسیک. پژوهش¬های ادبی. سال ششم. شمارة 24: 81-106. 14. سجادی، سیدجعفر (1375). فرهنگ اصطلاحات و تعبیرات عرفانی. چاپ سوم. تهران: طهوری. 15. سلدن، رامان (1372). راهنمای نظریة ادبی معاصر. ترجمة عباس مخبر. تهران: طرحنو. 16. شفیعی¬کدکنی، محمدرضا (1391). رستاخیز کلمات. تهران: سخن. 17. شمیسا، سیروس (1386). نگاهی تازه به بدیع. چاپ دوم. تهران: میترا. 18. شهرآبادی، راضیه؛ عقدایی، تورج (1398). نقد، بررسی و تحلیل تقابل حیرت و یقین در غزلیات عطار. تفسیر و تحلیل متون زبان و ادبیات فارسی (دهخدا). سال یازدهم. شمارة 42: 61-82. 19. صادقی، لیلا (1389). نقش¬های سکوت ارتباطی در خوانش متون ادبیات داستانی. پژوهش زبان و ادبیات فارسی. سال هشتم. شمارة 19: 187-211. 20. صفا، ذبیحالله (1369). تاریخ ادبیات در ایران. جلد دوم. تهران: فردوس. 21. صفوی، کوروش (1380). گفتارهایی در زبان¬شناسی. تهران: هرمس. 22. صفوی، کوروش (1383). از زبانشناسی به ادبیات. جلد اول. تهران: سورة مهر. 23. صفوی، کوروش (1400). آشنایی با نظریه¬های نقد ادبی. چاپ دوم. تهران: علمی. 24. عطار، فریدالدین (1385). منطق¬الطیر. مقدمه، تصحیح و تعلیقات محمدرضا شفیعی¬کدکنی. تهران: سخن. 25. عطار، فریدالدین (1387). مصیبت¬نامه. مقدمه، تصحیح و تعلیقات محمدرضا شفیعی¬کدکنی. تهران: سخن. 26. عقدایی، تورج (1394). تعامل زبان و معنا در رسالة محبتنامة خواجه عبدالله انصاری. عرفان اسلامی. دورة دوازدهم. شمارة 43: 99-119. 27. عقدایی، تورج؛ بیداخویدی، فاطمه (1394). تعامل زبان و معنا در سوانح احمد غزالی برپایة نظریة ارتباطی یاکوبسن. ادبیات عرفانی و اسطورهشناختی. سال یازدهم. شمارة 39: 199-232. 28. فالر، راجر و دیگران (1381). زبانشناسی و نقد ادبی. ترجمة مریم خوزان و حسین پاینده. تهران: نی. 29. فتوحی، محمود (1389). بلاغت تصویر. تهران: سخن. 30. کاردگر، یحیی (1396). فن بدیع در زبان فارسی. تهران: صدای معاصر. 31. کزازی، میرجلالالدین (1387). زیباشناسی سخن پارسی؛ بدیع. چاپ سوم. تهران: مرکز. 32. گری، مارتین (1382). فرهنگ اصطلاحات ادبی. ترجمة منصوره شریفزاده. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. 33. گیرو، پییر (1380). نشانه¬شناسی. ترجمة محمد نبوی. تهران: آگه. 34. محبتی، مهدی (1386). بدیع نو. تهران: سخن 35. محبتی، مهدی (1390). از معنا تا صورت. تهران: سخن. 36. معین، محمد (1363). فرهنگ فارسی. تهران: امیرکبیر. 37. مولانا، جلالالدینمحمد (1380). مثنوی معنوی. تصحیح رینولد نیکلسون. تهران: ققنوس. 38. مهاجر، مهران؛ نبوی، محمد (1376). بهسوی زبانشناسی شعر. تهران: مرکز. 39. وحيديان كاميار، تقي (1385). بدیع از دیدگاه زیباییشناسی. تهران: سمت. 40. وکیلی، هادی (1385). فلسفة تجربة عرفانی. قبسات. شمارة 39و40: 67-92. 41. ولک، رنه؛ وارن، آستین (1373). نظریة ادبیات. ترجمة ضیاء موحد. تهران: علمی و فرهنگی. 42. همايي، جلالالدين (1377). فنون بلاغت و صناعات ادبي. تهران: توس. 43. ياكوبسن، رومن (۱۳۸۰). زبان¬شناسی و شعرشناسی. در: ساخت¬گرایی، پساساخت¬گرایی و مطالعات ادبی. ترجمة کوروش صفوی. تهران: سازمان تبلیغات اسلامی: 89-105. 44. Âqâbâbâyi, S.; Irânzâde, N. & Safavi, K. (2016). An Investigation of the Structure of Lyrical Literature from a Linguistic Perspective based on Jâcobson's theory of Language Functions. Literary Text Research. Issue 69. V 20. Pp 7-34. [In Persian]. 45. Aqdâyi, T. & Bidaxavidi, F. (2016). Interaction of Language and Meaning in Qazzâli's Savâneh Based on Jâkobson's Communication Theory. Mytho-Mystic Literature. Issue 39. V 11. Pp 199-232. [In Persian]. 46. Aqdâyi, T. (2016). Interaction of Language and Meaning in Xâje Abdollâh-e Ansâri's Mahabbatname. Islamic Mysticism, Issue 43. V 12. Pp99-119. [In Persian]. 47. Ahmadi, B. (2005). From Pictorial Signs to the Text. 5th Ed. Tehrân: Markaz Publication. [In Persian]. 48. Attâr Neyšâburi, F. (2007). Manteq al-Tayr.E. Mohammad Rezâ Šafi'i Kadkani. 16th Ed. Tehrân: Soxan Publication. [In Persian]. 49. Attâr Neyšâburi, F. (2009). Mosibstnâme. Ed. Mohammad Rezâ Šafi'i Kadkani. 9th Ed. Tehrân: Soxan Publication. [In Persian]. 50. Dâd, S. (2003). A Dictionary of Literary Terms. Tehrân: Morvârid Publication. [In Persian]. 51. Daiches, D. (1992). Critical Approaches to Literature. Trans. Mohammadtaqi Sedqiâni & Qolâmhosein Yusofi. 3rd Edition. Tehrân: Elmi Publication. [In Persian]. 52. Eagleton, T. (2007) Literary Theory: An Introduction. Trans. Abbâs Moxber, Tehrân: Markaz Publication. [In Persian]. 53. Ebrâhimi, M. (2007). Lâ Scissors or Interaction between form and Meaning. Allâmeh, Issue 14. No 13. Pp 1-14. [In Persian]. 54. Fotuhi, M. (2010). Rhetoric of Image. 2nd Ed. Tehrân: Soxan Publication. [In Persian]. 55. Ezâri, S. & Bâqeri Xalili, A. (2019). Audience analysis of the lyrics of Hâfez relied on the conative function role. Kohan-nâme-ye Adab-e Pârsi. Issue 1. V 10. Pp 29-60. [In Persian]. 56. Fowler, R. Et al. (2003). Linguistics and Literary Criticism. Trans. Maryam xuzân and Hossein Pâyandeh. 2nd Ed. Tehrân: Ney Publication. [In Persian]. 57. Gray, M. (2004). A dictionary of Literary Terms. Trans. Mansure Šarifzâde. Tehrân: Institute for Humanities & Cultural Studies Publication. [In Persian]. 58. Guiraud, P. (2002). Semiotics. Trans. Mohammad Nabavi. Tehrân: Âgah Publication. [In Persian]. 59. Hâfez, Š. (1998). Divân-e Hâfez. Ed. Mohammad Qazvini & Qâsem Qani.. Tehârn: Qoqnus Publication. [In Persian]. 60. Halabi, A. (1997). Basic terms of Mysticism and Statuses of Mystics. Tehrân: Asâtir Publication. [In Persian]. 61. Homâyi, J. (1997). Figures of Speech & Rherorical Devices. 26th Ed. Tehrân: Tus Publication. [In Persian]. 62. Jakobson, R. (2001). Linguistics & Poetics. In Structuralism, Post structuralism & Literary Studies. Trans. Kuroš Safavi. Tehrân: Islâmic Development Organization. Pp 89-105. [In Persian]. 63. Kârdgar, Y. (2018). Badi' Device in Persian Language. Tehrân: Sedâye Mo'âser Publication. [In Persian]. 64. Kazzâzi, M. (2009). Persian speech Aestheticism: Badi'. 6th Ed. Tehrân: Markaz Publication. [In Persian]. 65. Mahabbatī, M. (2011). From Meaning to the Form. V 1. 2nd Ed. Tehrân: Soxan Publication. [In Persian]. 66. Mowlânâ, J. (2001). Masnavi Ma'navi. Ed. Reynold A. Nicholson, 5th Ed, Tehrân: Qoqnus Publication. [In Persian]. 67. Mo'in, M. (1984). Persian Dictionary. 6th Ed, Tehrân: Âmirkabir Publication. [In Persian]. 68. Mohâjer, M. & Nabavi, M. (1997). Toward Linguistics of Poetry. Tehrân: Markaz Publication. [In Persian]. 69. Purnâmdâriân, T. (2007). Literary Genres in Persian Poetry. Journal of Faculty of Literature and Humanities. Issue. 1. No. 3. Pp. 7-22. [In Persian]. 70. Sâdeqi, L. (2011). Functions of Communicative Silence in Reading Literary Texts. Research in Persian Language and Literature. Issue 19. V 8. Pp 187-211. 71. Safâ, Z. (1991). Literary History in Iran. V 2. 17th Ed. Tehrân: Ferdows Publication. [In Persian]. 72. Safavi, K. (2002). Lectures on Lingustics. Tehrân: Hermes Publication. [In Persian]. 73. Safavi, K. (2005). From Linguistics to Literature. V 1. Tehrân: Sureye Mehr Publication. [In Persian]. 74. Safavi, K. (2022). An Introduction to Literary Theories. 2nd Ed. Tehrân: Elmi Publication. [In Persian]. 75. Sajjâdi, S. (1997). A Dictionary of Mystical Terms and Expressions. 3rd Ed. Tehrân: Tahuri Publication. [In Persian]. 76. Selden, R. (1994). A Reader's Guide to Contemporary Literary Theory. Trans. Abbâs Moxber. Tehrân: Tarh-e now Publication. [In Persian]. 77. Šafi'ie Kadkani, M. (2012). The Ressurection of Words. Tehrân: Soxan Publication. [In Persian]. 78. Šahrâbâdi, R. & Aqdâyi, T. (2019) Review and Analysis a Contract between Certainity and Bewilderment in Atta's Gazal. Interpretation and Analysis of Persian Language and Literature Texts. Issue 42. V 11. Pp 61-82. [In Persian]. 79. Šamisâ. S. (2007). Figures of Speech: Anew Outline. 2nd Ed. Tehrân: Mitrâ Publication. [In Persian]. 80. Todorov, T. (2013). Theory of Literature: Texts from Russian Formalists. Tr. Âtefe Tahâyi. Tehrân: Dât Publication. [In Persian]. 81. Vahidiân Kâmyâr, T. (2006). Badi' From Aesthetic Perspective. 2nd Ed: Tehrân: Samt Publication. [In Persian]. 82. Vakili, H. (2006). Myistic Experience Philosophy. Qabasât. V 39-40. Pp 67-92. [In Persian]. 83. Wellek, R. (1993). Theory of Literature. Trans. Ziâ' Movahhed. Tehrân: Elmi-Farhangi Publication. [In Persian]. 84. Zabihi, Â. & Âzar, E. (2019). The Influence of the Works and Thoughts of Attâr-e Neišâburi on the Europe. Research on Mystical Literature. Issue 4, V 12. Pp 73-100. [In Persian]. 85. Zarqâni, S. (2009) A Plan for Classifing Literary Genres in Classic Literature. Literary Research. Issue 24. V 6. Pp 81-106. [In Persian].
|