Saatchian V,  Ghanbarpour Nosrati A,  Rasooli S M,  Poursoltani Zarandi H. The Relationship among Job Satisfaction, Organizational Commitment and Internal Service Quality in Selected Federations.  JRSM 2011; 1 (2) :137-147
URL: 
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-148-fa.html     
                     
                    
                    ساعت چیان وحید،  قنبرپور نصرتی امیر،  رسولی سید مهدی،  پورسلطانی زرندی حسین. ارتـباط بین رضایت شغلی، تعهد سازمانی و کیفیت خدمات داخلی در فدراسیونهای منتخب.  پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. 1390; 1 (2) :137-147
URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-148-fa.html
     
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه خوارزمی 
 2- استادیار پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی 
                    
                    
                    چکیده:       (15019 مشاهده)
                    
                    
                    هدف تحقیق حاضر، تعیین ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی با کیفیت خدمات داخلی در فدراسیونهای منتخب بود. بدین منظور از پرسشنامه استاندارد دی ژی (2005)، که ترکیبی از 3 پرسشنامه استاندارد است  استفاده شد. پایایی پرسشنامه پس از مطالعهای مقدماتی با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 86/0= &alpha به دست آمد. جامعه آماری مورد نظر تحقیق را تمامی کارکنان فدراسیونهای شنا، بسکتبال، هندبال، جودو، دو و میدانی و ژیمناستیک تشکیل دادهاند و نمونه برابر با جامعه آماری است(73 n=). برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی (میانگین، انحراف معیار و جداول توزیع فراوانی، کالموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه) استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد که بین رضایت شغلی (01/0p< ،651/0r=) و تعهد سازمانی هنجاری (01/0p< ،558/0r=)  با کیفیت خدمات داخلی کارکنان فدراسیونهای منتخب ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. اما بین تعهد سازمانی عاطفی و تعهد سازمانی مستمر با کیفیت خدمات داخلی در فدراسیونهای منتخب رابطه معناداری وجود ندارد. لذا میتوان گفت از طریق  برنامهریزی برای افزایش رضایت  کارکنان و کمک به القای حس تعلق  آنها به سازمان، خدمات مناسبتری را برای مشتریان داخلی و خارجی سازمان ارائه کرد.
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشي |
                    
                      
پذیرش: 1401/1/11 | انتشار: 1390/12/25