دوره 6، شماره 12 - ( 12-1397 )                   دوره 6 شماره 12 صفحات 42-5 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Babadi A, Shabani Varaki B, Amin khandaghi M, Karami M. (2019). Transdisciplinary Commitments in University Curriculum. نظریه و عمل. 6(12), 5-42.
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2860-fa.html
بابادی امین، شعبانی ورکی بختیار، امین خندقی مقصود، کرمی مرتضی. تعهدات فرارشته‌ای در برنامه درسی دانشگاهی دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1397; 6 (12) :42-5

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2860-fa.html


چکیده:   (6303 مشاهده)
امروزه گرایش فزاینده ای به رویکرد فرارشته ای در برنامه ریزی درسی در دانشگاه ها مشاهده می شود. مطالعات فرارشته ای از عرصه، مقاصد و هدف ها به حوزه اعمال و اقدامات در حال گذار است. در این رهگذر عینیت بخشی به رویکرد فرارشته ای در قلمروی برنامه درسی و رساندن آن از مرحله طرح به حیطه عمل مشکلاتی فراروی کارگزاران برنامه درسی قرار دارد. در این مقاله با نظر به مواضع مختلف در خصوص فرارشته ای، چارچوب مفهومی و مدل برنامه درسی فرارشته ای مبتنی بر لایه های علی آموزشی تبیین شده است و چالش ها و تعهدات ناظر بر آن در چهار گروه؛ ملاحظات فلسفی و پداگوژیکی، مسائل و مسئولیت های موثر بر فرآیند تدریس، مسائل و مسئولیت های موثر بر دانشجویان، مسائل و مسئولیت های موثر بر طراحی دروس، دسته بندی و ارائه شده است. 
متن کامل [PDF 1110 kb]   (1937 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اشاعه رویکرد تلفیقی در طراحی و تولید برنامه های درسی
دریافت: 1396/8/27 | ویرایش نهایی: 1398/10/6 | پذیرش: 1397/5/29 | انتشار: 1397/10/5

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb