Beiramipour A, Echresh S. (2021). Synthesis of the challenges of transfer from face-to-face education to virtual education in higher education with regard to the pandemic of Covid-19.
نظریه و عمل.
9(18), : 5
URL:
http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3310-fa.html
بیرمی پور علی، اچرش شیدا. سنتزپژوهی چالش های انتقال از آموزش حضوری به آموزش مجازی در آموزش عالی با توجه به دنیاگیری کووید-19 دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1400; 9 (18) :176-131
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3310-fa.html
چکیده: (3508 مشاهده)
این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، کیفی از نوع سنتزپژوهی است. در این پژوهش، برای تجزیه و تحلیل دادهها از چارچوب ارائه شده توسط الو و کیگناس (2008) استفاده شد. قلمرو پژوهش و اصلیترین منابع گردآوری داده ها، پژوهشهای متعددی است که متناسب با ارتباط موضوعی و به روش پریسما تعداد 69 نمونه به صورت هدفمند انتخاب شدند. در مراحل بعدی، کدگذاری و طبقهبندی اطلاعاتی انجام شد؛ که حاصل ترکیب مقولات و نتایج تحلیل منجر به استخراج چارچوب مفهومی در ارتباط با چالشهای انتقال از آموزش حضوری به آموزش مجازی و ارایه ی راهبردهای مناسب برای این انتقال گردید. به طور کلی، چالشهای انتقال به آموزش مجازی در چهار طبقه و 22 کد استخراج گردید و راهبردهای انتقال موفقیتآمیز از آموزش حضوری به آموزش مجازی نیز در هفت طبقه و 17 کد ارایه شدند.
شمارهی مقاله: 5
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
بررسی چالش های نظام برنامه ریزی درسی کشور و ارائۀ راهکارهای مناسب برای بهبود آن دریافت: 1400/4/11 | ویرایش نهایی: 1401/5/14 | پذیرش: 1400/8/5 | انتشار: 1400/12/26