Journal archive for Google Scholar Robot!

Theory & Practice in Curriculum Journal

دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی



Volume 11, Number 21 (2023-3)


Investigating the Amount of Atention Paid to Components of KhANA Plan in Content of the Persian Curriculum of Upper Elementary School
بررسی میزان توجه به مؤلفه‌های طرح خوانا در محتوای برنامه درسی فارسی دوره دوم ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analytical-critical Look at Formalist Islamic Curriculum
نگاهی تحلیلی انتقادی به برنامه درسی اسلامی صورت گرا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Studying the curriculum, proportional to the characteristics of Generationz in the Generation Z in Tehran's high schools
واکاوی برنامه درسی متناسب با ویژگی‌های نسل z
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Subs-constructs of fraction and their place in Elementary Mathematics Textbooks in Iran
زیرساختارهای کسر و جایگاه آن در کتاب‌های ریاضی دوره ابتدایی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyzing the professional action of professors in the primary education discipline of Farhangian University in the context of pedagogy content knowledge
واکاوی کنش حرفه ای آموزشگران رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان در زمینه دانش پداگوژی محتوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Students' Challenges in Constructing Geometric Proofs
چالش‌های دانش‌آموزان در ساخت اثبات‌های هندسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Model of multicultural literacy curriculum for students and teachers of Farhangian University
طراحی الگوی برنامه درسی سواد چندفرهنگی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the personal theorizing of faculty members from the point of view of experts and determining the viewpoints of exemplar faculties of University of Isfahan regarding its role in the teaching excellence
تبیین نظریه‌پردازی شخصی اعضای هیأت علمی از نظر متخصصان و تعیین دیدگاه‌های مدرسان نمونه دانشگاه اصفهان پیرامون نقش آفرینی آن در عرصه تعالی تدریس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A reflection on the Montessori, Waldorf, and Bank Street curriculum patterns in three areas; Child agency, assessment and learning environment
تأملی بر الگوهای برنامه‌درسی مونته سوری، والدورف و بانک استریت در سه محور؛ عاملیت کودک، ارزشیابی و محیط یادگیری.
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Development of action plan of integrated curriculum in the third grade of elementary
تدوین راهنمای عمل برنامه درسی تلفیقی( یکپارچه)پایه سوم ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Collaborative prototyping of digital educational games using design thinking to promote sixth-grade students' mathematics learning: Barriers, facilitators, and continuance.
روش نمونه‌سازی مشارکتی بازی‌های آموزشی دیجیتال با رویکرد تفکر طراحی در ارتقای یادگیری ریاضی ششم ابتدایی: موانع، تسهیلگرها و راهکارهای ادامه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A reflection on the scrap curriculum in the field of primary education
تأملی بر برنامه درسی زاید در رشته آموزش ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Principles of Research Design in the Curriculum: Accuracy, Relevance and Participation
اصول طرح پژوهش در برنامه درسی: دقت، مرتبط بودن و مشارکت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles