Journal archive for Google Scholar Robot!

Theory & Practice in Curriculum Journal

دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی



Volume 11, Number 22 (2023-9)


Description of primary school teachers’ pedagogical content knowledge with emphasis on the field of volume in instruction component
توصیف دانش محتوایی پداگوژیکی معلمان دوره ابتدایی با تاکید بر مبحث حجم در مولفه آموزش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Inquiring into the Evolution and Revision of Higher Education Curricula in Afghanistan Post September 11, 2001
تبیین سیر تحول و بازنگری برنامه های درسی آموزش عالی افغانستان بعد از 11 سپتامبر 2001
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

An analysis of Iranian research in science education curriculum with a focus on the nature of science
تحلیلی از پژوهش های ایرانی قلمرو برنامه درسی آموزش علوم تجربی با تمرکز بر ماهیت علم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

A look at the revised curriculum of undergraduate courses in educational sciences, psychology and Persian language and literature in terms of their success in achieving the intended goals
نگاهی به برنامه های درسی بازنگری شده ی رشته های کارشناسی علوم تربیتی، روان شناسی و زبان و ادبیات فارسی از حیث موفقیت آنها در حصول به اهداف قصده-شده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Synthesis of teachers' cultural knowledge components
سنتزپژوهی مولفه های دانش فرهنگی معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

An Analysis of Teachers' Experiences of Elementary multigrade Classroom Teachers Teaching Essay
واکاوی تجارب معلمان کلاس‌های چندپایه دوره ابتدایی از تدریس درس انشا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Analyzing the Ideas of Elementary School Teachers about the Concept of "Child-Friendly School"
واکاوی انگاره های معلمان دوره ابتدایی از مفهوم «مدرسه دوست‌دار کودک»
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Analysis of dimensions, components and indicators of teacher competence as a lifelong learner: a synthesis research study
واکاوی ابعاد، مولفه ها و شاخص های شایستگی معلم به مثابه یادگیرنده مادام العمر: یک مطالعه سنتز پژوهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Identify the dimensions and components of the teacher professional development model: Hybridization of professional development models
شناسایی ابعاد و مولفه های الگوی توسعه حرفه ای معلمان: فراترکیب مدل های توسعه حرفه ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Keywords of elementary school mathematics books
واژگان کلیدی کتب ریاضی دوره اول ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Content analysis of the textbook Work and Technology of the sixth grade of elementary school based on entrepreneurship components
تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری پایه ششم ابتدایی بر اساس مؤلفه‌های کارآفرینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Meta-analysis of the works of research teachers in Zanjan province from 2010 to 2017(With the subject of teaching and learning)
فراتحلیل آثار معلمان پژوهنده استان زنجان از سال 1389 تا 1396 (با موضوع آموزش و یادگیری)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Identifying the effective factors in choosing the field of humanities: a reflection on the narratives of my academic period
شناسایی عوامل موثر در انتخاب رشته علوم انسانی: تاملی بر روایت های دوران تحصیلی ام
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles