Journal archive for Google Scholar Robot!
نشریه پژوهشهای تربیتی
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 9, Number 43 (2021-12)
Structural equation modeling for predicting academic self-defeating behaviors based on brain-behavioral systems (BAS, BIS, FFFS), Uncertainty intolerance and intelligence beliefs due to the mediating role of academic expectations stress
مدلیابی معادلات ساختاری پیشبینی رفتارهای خودشکن تحصیلی بر اساس سیستمهای مغزی _ رفتاری (BAS, BIS, FFFS) ، تحمل ناپذیری بلاتکلیفی و باورهای هوشی با توجه به نقش میانجی استرس انتظارات تحصیلی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Explain the design components of the orphanage in order to improve educational conditions
تبیین مؤلفههای طراحی مرکز نگهداری کودکان بیسرپرست در راستای بهبود شرایط تربیتی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Study the mediating role of emotional intelligence in the relationship between the empowering structure of schools and the performance of elementary teachers in Mamsani city
نقش واسطهای هوش هیجانی در رابطه بین ساختار توانمندساز مدارس و عملکرد معلمان ابتدایی شهرستان ممسنی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Relationship between Equal Educational Opportunities with Quality of School Life and School Belonging with the Mediating Role of School Culture in High School Teachers
رابطه فرصت های برابر آموزشی با کیفیت زندگی مدرسه ای و احساس تعلق به مدرسه با نقش میانجی فرهنگ مدرسه در دبیران متوسطه
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Mediating Role of Perceived Competence in the Relationship between Perceptions of Parental Support and Socio-Economic Status with Academic Motivation among adolescent students
نقش میانجی ادراک شایستگی در ارتباط بین ادراک حمایت والدین و پایگاه اجتماعی-اقتصادی با انگیزه تحصیلی دانشآموزان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
provide a model for empowering teachers in the field of virtual education during the Corona era
ارائه الگویی برای توانمندسازی معلمان در زمینه آموزش مجازی در دوران کرونا
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Design, Validate and Investigate of the Effect of Children's Sexual Education Multimedia
طراحی، اعتباریابی و بررسی اثربخشی چندرسانهای آموزشی تربیت جنسی کودکان بر آگاهی والدین و مربیان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The neglected null dimensions of the curriculum obtained in the field of educational sciences from the point of view of new scholars of Farhangian University (A phenomenal study)
پدیدارشناسی ابعاد مغفول برنامه درسی کسب شده رشته علوم تربیتی از نگاه نومعلمان دانشگاه فرهنگیان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Investigating the Relationship between Attitude to School and School Bonding: The Mediating Role of Academic Hope
بررسی رابطه بین نگرش به مدرسه و پیوند با مدرسه: نقش میانجی امید به تحصیل
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The effect of using educational multimedia in storytelling on enhancing the creativity of fourth grade elementary school students in Downtown, Susangerd
بررسی تأثیر استفاده از چندرسانهایهای آموزشی در قصهگویی بر افزایش خلاقیت دانشآموزان پسر پایه چهارم ابتدایی شهرستان سوسنگرد
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Using Grounded Theory to Explain the Process of Developing Self-Regulated Students in Elementary Schools with Emphasis on the Role of Teachers
ارائه نظریه داده بنیاد برای تبیین فرآیند پرورش دانشآموزان خودنظمده در مدارس ابتدایی با تأکید بر نقش معلمان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Investigating the level of attention to the components of citizen participation education in elementary school textbooks
بررسی میزان توجه به مولفههای آموزش مشارکت شهروندی در کتابهای درسی مقطع ابتدایی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
School-based management at the level of the Islamic Republic of Iran
مدیریت مدرسه محور در تراز جمهوری اسلامی ایران
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Status of Attention towards Mahdaviyat in the Textbooks of Public Education System in Iran
جایگاه توجه به مهدویت در محتوای کتابهای درسی نظام آموزشوپرورش عمومی ایران
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles