Journal archive for Google Scholar Robot!

فصلنامه روانشناسی شناختی

فصلنامه روانشناسی شناختی



Volume 8, Number 1 (2020-10)


The effect of Transcranial Direct-Current Stimulation (TDCS) on Neuropsychological indices Associated with Social Skills in Children with Autism
تأثیر تحریک الکتریکی مستقیم قشری مغز (tDCS) بر شاخص‌های عصب-روانشناختی مرتبط با مهارت‌های اجتماعی در کودکان مبتلا به اوتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Impulsive Choice and Emotional Distress with Students’ Procrastination: Mediating Role of Anticipated Regret and Consideration of Future Consequences
ارتباط بین انتخاب تکانشی و پریشانی هیجانی با اهمال‌کاری در دانشجویان: نقش واسطه‌ای پشیمانی مورد انتظار و در نظر گرفتن پیامدهای آینده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Mental Timeline in Persian Speakers’ Co-Speech Gestures Based on Lakoff and Johnson’s Conceptual Metaphor Theory
خط ذهنی زمان در ایما و اشارات غیرکلامی فارسی زبانان از منظر استعاره‌های مفهومی لیکاف و جانسون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teachers' Professional Development and Conceptual Change through the Knowledge Building Environment
توسعه حرفه‌ای معلمان و تغییرمفهومی ازطریق محیط ساختن دانش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Divided Attention and Working Memory in Mathematical Reasoning with the Mediation of Mathematical Knowledge and Fluid Intelligence in Fourth Grade Elementary Students
نقش توجه تقسیم‌شده و حافظه کاری بر استدلال ریاضی با میانجی‌گری دانش ریاضی و هوش سیال در دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessing the Possibility of Using Nature in the Design of Industrial Units to Restore Workers' Attention
ارزیابی امکان استفاده از طبیعت در طرح واحدهای صنعتی درجهت بازیابی توجه کارگران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Evaluation of Psychometric Characteristics of Persian Version of the Colorado Learning Attitudes about Science Using the Polytomous Item Response Theory Models
ارزیابی ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه فارسی پرسشنامه نگرش‌ها درباره یادگیری علوم با بهره‌گیری از مدل سوال پاسخ چند ارزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles