دوره 20، شماره 59 - ( 10-1399 )                   جلد 20 شماره 59 صفحات 228دوره213فصل__Se | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

samadi M, nooraei M, Mozaffari M M, haji karimi B. (2020). The Effect of Effective Factors on Consumer Behavior in Iran's Best Shopping Centers Based on the Principles of Urban Management. jgs. 20(59), 213-228. doi:10.29252/jgs.20.59.213
URL: http://jgs.khu.ac.ir/article-1-3388-fa.html
صمدی محمود، نورایی محمود، مظفری محمد مهدی، حاجی کریمی بابک. تاثیر عوامل موثر بر رفتار خریداران در مراکز خرید بهینه ایران باتوجه به اصول مدیریت شهری تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی 1399; 20 (59) :228-213 10.29252/jgs.20.59.213

URL: http://jgs.khu.ac.ir/article-1-3388-fa.html


1- گروه مدیریت بازرگانی- مدیریت بازاریابی، واحد ابهر،دانشگاه آزاد اسلامی،ابهر،ایران.،
2- گروه مدیریت بازرگانی- مدیریت بازاریابی، واحد ابهر،دانشگاه آزاد اسلامی،ابهر،ایران.، مدیریت صنعتی ، mnoor20@yahoo.com
3- دانشیار گروه مدیریت صنعتی،دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)،قزوین،ایران.، مدیریت صنعتی
4- گروه مدیریت بازرگانی- مدیریت بازاریابی، واحد ابهر،دانشگاه آزاد اسلامی،ابهر،ایران.، مدیریت صنعتی
چکیده:   (5204 مشاهده)
اهمیت خرده فروشی در فرآیند بازاریابی امروزه با توسعه مراکز خرید کمرنگ تر شده است، رشد مراکز خرید در کلان شهرهای ایران در چند سال اخیر رو به افزایش بوده است و دیگر توان رقابت برای خرده فروشان وجود ندارد، لذا بررسی رفتار مصرف کنندگان در مراکز خرید خود یک استراتژی رقابتی برای صاحبان این صنایع به منظور رقابت با خرده فروشان و دیگر مراکز خرید می باشد. جامعه آماری در پژوهش حاضر شامل مراکز خرید شهرهای تهران، اصفهان، البرز و مازندران می باشد که نحوه انتخاب مراکز خرید بر اساس مطالعات هوش مصنوعی از طریق الگوریتم ژنتیک صورت گرفته است، معیار های انتخاب مراکز بهینه با توجه به اصول مدیریت شهری می باشد،  با استفاده از مدل مفهومی از طریق معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی از طریق نرم افزار Smart PLS مورد آزمون جامعه آماری 384 نفر قرار گرفت که نتایج نشان داد متغییر های زیبایی گرایی ، گریز ، ایفای نقش ، راحتی ، هویت برند ، مسئولیت اجتماعی و مصونیت بر روی رفتار مصرف کنندگان در مراکز خرید موثرند ، نتایج تحقیق حاضر توانسته یک مدل بومی با توجه به ساختارهای مراکز خرید در ایران را ارائه نماید.
متن کامل [PDF 2043 kb]   (1166 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه ریزی توریسم

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وبگاه متعلق به تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی است.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Applied Researches in Geographical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons — Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)