1- گروه مدیریت بازرگانی- مدیریت بازاریابی، واحد ابهر،دانشگاه آزاد اسلامی،ابهر،ایران.،
2- گروه مدیریت بازرگانی- مدیریت بازاریابی، واحد ابهر،دانشگاه آزاد اسلامی،ابهر،ایران.، مدیریت صنعتی ، mnoor20@yahoo.com
3- دانشیار گروه مدیریت صنعتی،دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)،قزوین،ایران.، مدیریت صنعتی
4- گروه مدیریت بازرگانی- مدیریت بازاریابی، واحد ابهر،دانشگاه آزاد اسلامی،ابهر،ایران.، مدیریت صنعتی
چکیده: (5204 مشاهده)
اهمیت خرده فروشی در فرآیند بازاریابی امروزه با توسعه مراکز خرید کمرنگ تر شده است، رشد مراکز خرید در کلان شهرهای ایران در چند سال اخیر رو به افزایش بوده است و دیگر توان رقابت برای خرده فروشان وجود ندارد، لذا بررسی رفتار مصرف کنندگان در مراکز خرید خود یک استراتژی رقابتی برای صاحبان این صنایع به منظور رقابت با خرده فروشان و دیگر مراکز خرید می باشد. جامعه آماری در پژوهش حاضر شامل مراکز خرید شهرهای تهران، اصفهان، البرز و مازندران می باشد که نحوه انتخاب مراکز خرید بر اساس مطالعات هوش مصنوعی از طریق الگوریتم ژنتیک صورت گرفته است، معیار های انتخاب مراکز بهینه با توجه به اصول مدیریت شهری می باشد، با استفاده از مدل مفهومی از طریق معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی از طریق نرم افزار Smart PLS مورد آزمون جامعه آماری 384 نفر قرار گرفت که نتایج نشان داد متغییر های زیبایی گرایی ، گریز ، ایفای نقش ، راحتی ، هویت برند ، مسئولیت اجتماعی و مصونیت بر روی رفتار مصرف کنندگان در مراکز خرید موثرند ، نتایج تحقیق حاضر توانسته یک مدل بومی با توجه به ساختارهای مراکز خرید در ایران را ارائه نماید.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
برنامه ریزی توریسم