1- دانشیار جغرافیا و برنامهریزی شهری دانشگاه تبریز، تبریز، ایران، دانشیار جغرافیا و برنامهریزی شهری دانشگاه تبریز، تبریز، ایران 
 2- کارشناس ارشد جغرافیا و برنامهریزی شهری دانشگاه تبریز، تبریز،ایران، کارشناس ارشد جغرافیا و برنامهریزی شهری دانشگاه تبریز، تبریز،ایران ، ghasem23230@gmail.com
                    
                    
                    چکیده:       (7028 مشاهده)
                    
                    
                    شناخت نیازها و علایق گردشگران فهم بهتری از گردشگری را برای مسئولان ارائه داده و  در طراحی برنامههای مؤثر توسعه پایدار گردشگری راهنمای ارزنده است.با توجه به اهمیت موارد ذکرشده پژوهش حاضر که با روش توصیفی تحلیلی انجامشده است و در آن از روش کتابخانهای و پرسشنامهای  برای گردآوری اطلاعات استفادهشده است و هدف از انجام آن بررسی مطابقت نیازهای گردشگران با اقدامات مدیریت گردشگری شهری میباشد بدینصورت که نیازها و انتظارات  گردشگری و خدماتی و ... گردشگران ( 383 نفر)  از تبریز قبل از سفر،  با خدمات گردشگری دریافت شده آنها در اتمام سفر  بهعنوان اقدامات انجامشده توسط مدیریت گردشگری شهری ( 80 نفر) و بهعنوان رضایت آنها از سفر  تحلیل شد. نتایج نشان داد میزان رضایت گردشگران از محل اقامت و زیرساختهای گردشگری شهر تبریز در حد متوسط می باشد. نیازها و انتظارات موجود در بین گردشگران در ارتباط با زیرساخت ها، حمل و نقل، محل اقامت، خدمات، با اقدامات مدیریت شهری باهم تطابق دارد و فرضیه پژوهش مورد تایید قرار میگیرد. اقدامات مدیریت شهری منطبق بر نیازهای گردشگری بر رضایتمندی گردشگران از مقاصد گردشگری تاثیر معناداری دارد
 
                     
                    شمارهی مقاله: 23
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشي |
                    موضوع مقاله: 
                    
برنامه ریزی توریسم