1. برگر، پیتر (۱۳۸۱). «غیردینی شدن منشأ کثرتگرایی است»، (مترجم: لیلی مصطفوی کاشانی)، نامۀ فرهنگ، شماره ۲۴، ۷۹-۹۰.
2. بیچرانلو، عبدالله و حاجیمحمدی، علی. (۱۳۹۴). تعامل دین و رسانه در فضای نوین رسانهای. قم: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مرکز پژوهش و سنجش افکار، اداره کل پژوهشهای اسلامی
3. پیشگاهی فرد، زهرا. کریمی پاشاکی ، سجاد.(1393)چشم انداز جغرافیایی در تحلیل کارکرد فضای سایبر. فصلنامه علمی پژوهشی فضای جغرافیایی. سال چهاردهم. شماره 47. 233-256
4. عیوضی، یاور؛ و دشتی، محمدتقی (۱۴۰۰). «بررسی چرایی تنوعیابی دینداری در جامعه ایرانی»، دوفصلنامه مطالعات فرهنگی اجتماعی حوزه، دوره ۵، شماره ۱۰، اسفند ۱۴۰۰، 27-46.
5. غیاثوند، احمد (۱۳۹۵). رفتارها و باورهای ایرانیان: تحلیلی جامعهشناختی از چهار دهه دینداری در جامعه ایران، فصلنامه علوم اجتماعی، دوره ۲۳، شماره ۷۳، شهریور ۱۳۹۵، ۵۱-۲۱۱.
6. شکوئی، حسین .(1384) اندیشههای نو در جغرافیا، جلد،5 تهران: انتشارات گیتاشناسی.
7. کاستلز امانوئل (۱۳۸۵) عصر اطلاعات ظهور جامعه شبکه ای ترجمه احمد علیقلبان و افشین خاکبار تهران
8. کوزینتس، رابرت وی (۱۴۰۱). نتنوگرافی؛ بازتعریف روشی برای مطالعه روابط و فرهنگ در محیطهای شبکهای، (مترجمان: محمدرضا رسولی و پویا نعمتاللهی)، تهران: دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها.
9. کیا، علیاصغر؛ و نیکبخش، مرسده (۱۴۰۲). «مردمنگاری فرهنگ شبکهای کاربران ایرانی اینستاگرام»، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، دوره ۹، شماره ۳۳، خرداد ۱۴۰۲، 51-80.
10. هوور، استوارت ام. (۱۳۹۱). دین در عصر رسانه. (مترجم: علی عامری و همکاران). قم: نشر دفتر عقل
11. Bellar, W., Campbell, H., Cho, K., Terry, A., Tsuria, R., Yadlin-Segal, A., & Zeimer, J. (2013). Reading religion in internet memes, Journal of Religion, Media and Digital Culture, 2(2). [
DOI:10.1163/21659214-90000031]
12. Brubaker, Pamela Jo. & Haigh, Michel M. (2017). The Religious Facebook Experience: Uses and Gratifications of Faith-Based Content, Social Media + Society, April-June 2017: 1-11. [
DOI:10.1177/2056305117703723]
13. Bruer. J. (2000). The myth of the first three years: A new understanding of early brain development and lifelong learning, New York: Free Press.
14. Campbell, H. (2012). Digital religion: Understanding religious practice in new media worlds, Abingdon: Routledge. [
DOI:10.4324/9780203084861]
15. Clark, Schofield Lynn. (2003). From Angels to Aliens: Teenagers, the Media, and the Supernatural, New York: Oxford University Press.
16. Dodge, M., Robe, k., (2001b), "Atlas of Cyberspace", Addison-Wesley publication. London.
17. Gabrielle K. Aguilar, Heidi A. Campbell, Mariah Stanley & Ellen Taylor (2017) Communicating mixed messages about religion through internet memes, Information, Communication & Society, 20:10, 1498-1520 [
DOI:10.1080/1369118X.2016.1229004]
18. Holmes, A., (1997). Fact, Value, and God. London: Sage Publications. Wm. B. Eerdmans-Lightning Source.
19. Horsfield, Peter. (1984). Religious television: The American experience, New York: Longman.
20. Kozinets, R. V., (2015). Netnography: doing ethnographic research online, Los Angeles, Calif.; London: SAGE.
21. Lövheim, Mia. (2004). Intersecting Identieties: Young People, Religion and Interaction on the Internet. Uppsala: University of Uppsala.
22. Mezzanotti, Gabriela & Loland, Ole Jakob. (2023). Fom Religious Populism to Civil Religion: a Discourse Analysis of Bolsonaro's and Lula's Inaugural and Victory Speeches. International Journal of Latin American Religions, Online published on
https://doi.org/10.1007/s41603-023-00214-9 [
DOI:10.1007/s41603-023-00214-9.]
23. Georg Glasze and Thomas M. (2018) Understanding the geographies of religion and secularity: on the potentials of a broader exchange between geography and the (post-) secularity debate. Schmitt FA University of Erlangen-Nuremberg, Institute of Geography, Wetterkreuz 15, 91058 Erlangen, Germany [
DOI:10.5194/gh-73-285-2018]
24. Jörg Rüpke & Emiliano Rubens Urciuoli (2023): Urban religion beyond the city: theory and practice of a specific constellation of religious geography-making, Religion.Universitat Erfurt Ringgold Standard Institution - Max Weber Centre for Advanced Studies, Erfurt, Germany [
DOI:10.1080/0048721X.2023.2174913]
25. Peck, Janice. (1993). Religious television and the historical appeal of form, Journal of Communication Inquiry, 15: 13-31. [
DOI:10.1177/019685999101500202]
26. Pitzl, Gerald R., (2004), Encyclopedia of human geography, Greenwand Press, Unined Stute of America [
DOI:10.5040/9798216973294] [
PMID]
27. Schultze, Quentin. (1987). Balance or bias? Must TV distort the gospel? Christianity Today, 18 March, 28-32.
28. Bellar, W., Campbell, H., Cho, K., Terry, A., Tsuria, R., Yadlin-Segal, A., & Zeimer, J. (2013). Reading religion in internet memes, Journal of Religion, Media and Digital Culture, 2(2). [
DOI:10.1163/21659214-90000031]
29. Brubaker, Pamela Jo. & Haigh, Michel M. (2017). The Religious Facebook Experience: Uses and Gratifications of Faith-Based Content, Social Media + Society, April-June 2017: 1-11. [
DOI:10.1177/2056305117703723]
30. Bruer. J. (2000). The myth of the first three years: A new understanding of early brain development and lifelong learning, New York: Free Press.
31. Campbell, H. (2012). Digital religion: Understanding religious practice in new media worlds, Abingdon: Routledge. [
DOI:10.4324/9780203084861]
32. Clark, Schofield Lynn. (2003). From Angels to Aliens: Teenagers, the Media, and the Supernatural, New York: Oxford University Press.
33. Dodge, M., Robe, k., (2001b), "Atlas of Cyberspace", Addison-Wesley publication. London.
34. Gabrielle K. Aguilar, Heidi A. Campbell, Mariah Stanley & Ellen Taylor (2017) Communicating mixed messages about religion through internet memes, Information, Communication & Society, 20:10, 1498-1520 [
DOI:10.1080/1369118X.2016.1229004]
35. Holmes, A., (1997). Fact, Value, and God. London: Sage Publications. Wm. B. Eerdmans-Lightning Source.
36. Horsfield, Peter. (1984). Religious television: The American experience, New York: Longman.
37. Kozinets, R. V., (2015). Netnography: doing ethnographic research online, Los Angeles, Calif.; London: SAGE.
38. Lövheim, Mia. (2004). Intersecting Identieties: Young People, Religion and Interaction on the Internet. Uppsala: University of Uppsala.
39. Mezzanotti, Gabriela & Loland, Ole Jakob. (2023). Fom Religious Populism to Civil Religion: a Discourse Analysis of Bolsonaro's and Lula's Inaugural and Victory Speeches. International Journal of Latin American Religions, Online published on
https://doi.org/10.1007/s41603-023-00214-9 [
DOI:10.1007/s41603-023-00214-9.]
40. Georg Glasze and Thomas M. (2018) Understanding the geographies of religion and secularity: on the potentials of a broader exchange between geography and the (post-) secularity debate. Schmitt FA University of Erlangen-Nuremberg, Institute of Geography, Wetterkreuz 15, 91058 Erlangen, Germany [
DOI:10.5194/gh-73-285-2018]
41. Jörg Rüpke & Emiliano Rubens Urciuoli (2023): Urban religion beyond the city: theory and practice of a specific constellation of religious geography-making, Religion.Universitat Erfurt Ringgold Standard Institution - Max Weber Centre for Advanced Studies, Erfurt, Germany [
DOI:10.1080/0048721X.2023.2174913]
42. Peck, Janice. (1993). Religious television and the historical appeal of form, Journal of Communication Inquiry, 15: 13-31. [
DOI:10.1177/019685999101500202]
43. Pitzl, Gerald R., (2004), Encyclopedia of human geography, Greenwand Press, Unined Stute of America [
DOI:10.5040/9798216973294] [
PMID]
44. Schultze, Quentin. (1987). Balance or bias? Must TV distort the gospel? Christianity Today, 18 March, 28-32.