 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     Ramezani Nejad R,  Panahi M,  Miryosefi S J,  Niazi S M. The comparison of Physical Skill, Cognitive, and Affective Needs of Female Students in Physical Education Curriculum.  JRSM 2012; 2 (3) :79-98
URL: 
http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-154-fa.html   
                    
                    رمضانی نژاد رحیم،  پناهی مهریه،  میریوسفی سید جلیل،  نیازی سید محمد. مقایسه نیازهای جسمانی، مهارتی، شناختی و عاطفی دانشآموزان دختر مدارس ایران در درس تربیت بدنی و ورزش.  پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. 1391; 2 (3) :79-98
URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-154-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    1- دانشیار دانشگاه گیلان 
 2- مربی دانشگاه آزاد ابهر 
 3- مربی دانشگاه ولی عصر رفسنجان 
 4- دانشجوی دکتری دانشگاه شمال 
                    
                    
                    چکیده:       (10951 مشاهده)
                    
                    
                    هدف تحقیق حاضر مقایسه اولویت نیازهای آموزشی دانشآموزان دختر در درس تربیت بدنی و ورزش در سه دوره تحصیلی بود. 385 متخصص و 1370 معلم تربیت بدنی زن، 1509 دانشآموز دختر و1385 نفر ازمادران دانشآموزان ساکن شهرهای مرکزی 25 استان کشور در تحقیق شرکت کردند. از پرسشنامه محققساختهای با ضریب ثبات درونی(71/0=r) برای اولویتبندی 12 نیاز جسمانی، 10 نیاز مهارتی، 15 نیاز شناختی و 15 نیاز عاطفی استفاده شد. متخصصان و معلمان به روش انتخابی و والدین و دانشآموزان به روش تصادفی جزء نمونه آماری قرار گرفتند.دادههای تحقیق با بهرهگیری از آزمون رتبهای کروسکال والیس در سطح (05/0P&le) تجزیه و تحلیل شدند و نتایج  نشان داد که از دیدگاه آزمودنیهای تحقیق، بین میانگین رتبه نیازهای آموزشی هر دوره تحصیلی تفاوت معنیداری وجود دارد (05/0 P&le). به طور کلی، در میان نیازهای جسمانی، نیاز به وضعیت بدنی هنجار، انواع حرکات، تمرینات و بازیهای ساده برای هر سه دوره تحصیلی در اولویت بالاتر و نیاز به تمرینات آمـادگی جسمانی (بجز دوره متوسطه) در اولـویت پایینتـر قرار داشت. هر گروه از آزمودنیهای تحقیق، اولویتهای متغیر و متنوعی برای مهارتهای ورزشی در دورههای تحصیلی در نظر گرفته بودند. در مورد اولویت نیازهای شناختی و عاطفی- اجتماعی توافق نظر بیشتری وجود داشت و آشنایی با مبانی علوم زیستی تربیت بدنی، حفظ لذت، سرگرمی و وضعیت ظاهری مناسب در اولویت بالاتر بودند.
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشي |
                    
                      
پذیرش: 1401/1/11 | انتشار: 1391/6/25