Journal archive for Google Scholar Robot!
Iranian Journal of Applied Linguistics
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 14, Number 2 (2011-9)
Cloze Test and C-test Revisited: The Effect of Genre Familiarity on Second Language Reading Test Performance
بررسی مجدد آزمون کلوز و تک: تاثیر آشنایی با ژانر بر عملکرد در آزمون درک مطلب به زبان خارجی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Noticing Request-Realization Forms in Implicit Pragmatic Input: Impacts of Motivation and Language Proficiency
در دادههای منظورشناختی ضمنی « درخواست » توجه به ساختار کنش کلامی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Differential Accessibility of Implicit and Explicit Grammatical Knowledge to EFL Learners' Language Proficiency
قابلیت دسترسی متفاوت دانش آگاهانه و غیر آگاهانه ی دستور زبان انگلیسی برای مهارت بسندگی دانشجویان رشته ی زبان انگلیسی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
An Investigation into Sources of Demotivation in Second Language Learning
بررسی عوامل کاهنده انگیزه در یادگیری زبان دوم
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Measuring the Effectiveness of Preemptive Focus on Form through Uptake Sheets
اندازه گیری میزان کارآیی توجه پیشگیرنده به ساختار زبان با استفاده از برگه های ثبت میزان جذب
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Teacher Efficacy, Burnout, Teaching Style, and Emotional Intelligence: Possible Relationships and Differences
کارآمدی معلم، تحلیل رفتگی شغلی، سبک تدریس، و هوش هیجانی: روابط و تفاوتهای موجود
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Teaching Requestive Downgraders in L2: How Effective are Input-Based and Output-Based Tasks?
تدریس فرمهای تعدیل کننده درخواست در زبان دوم: بررسی میزان تأثیر فعالیت های ورود محور و تولید محور
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles