Journal archive for Google Scholar Robot!

فصلنامه روانشناسی شناختی

فصلنامه روانشناسی شناختی



Volume 12, Number 3 (2024-12)


Investigating the mediating role of mindful parenting in the relationship between maternal depression and child internalizing and externalizing cognitive-emotional problems
بررسی نقش واسطه‌ای فرزندپروری ذهن‌آگاه در ارتباط بین افسردگی مادر و مشکلات شناختی-هیجانی درونی‌سازی و برونی‌سازی کودک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of Addiction Tendencies Based on Self-Differentiation, Self-Reflection, and Coping Strategies Among Students
پیش بینی گرایش به اعتیاد براساس تمایزیافتگی خویشتن، خود میان بینی و راههای مقابله ای در بین دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Investigation of Accuracy, Bias and Severity of Gender-Related Facial Emotion Recognition among Normal Adolescent Girls
بررسی صحت، سوگیری و شدت بازشناسی هیجان چهره ای مرتبط با جنسیت در دختران نوجوان بهنجار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural Modeling of Digital Hoarding in Students with Emphasis on the Role of Saving Cognitions and Emotion Regulation Difficulties
مدل‌سازی ساختاری احتکار دیجیتالی در دانشجویان با تأکید بر نقش شناختارهای احتکاری و دشواری تنظیم هیجان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Meta-analysis of the effect of bilingualism on executive functions in causal-comparative research
فراتحلیل اثر دوزبانگی بر کارکردهای اجرایی در تحقیقات علی مقایسه‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the effectiveness of sensorimotor games and neurofeedback on the active speech of children with attention deficit and hyperactivity disorder
مقایسه اثربخشی بازی‌های حسی_حرکتی و نوروفیدبک بر حافظه فعال کودکان دارای نقص توجه و بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles